جلوگیری از برگزاری دورهمی‌ها تنها راه کنونی مقابله با کرونا است

 شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جلوگیری از برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها در شرایط کنونی مهمترین راهکار مقابله با کرونا به شمار می‌رود.

اقبال عباسی روز شنبه در نشست با مسئولان عضو ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا این استان که در پایان نشست ستاد ملی کرونا با حضور رییس جمهوری که به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی با مراکز استانها برگزار شد، افزود: در همین راستا می‌طلبد نظارت‌ها، کنترل‌ها و همراه‌سازی عمومی تقویت شود.

وی ادامه داد: با این وجود چنانچه برخی افراد اجرای این دستورالعمل‌ها را نقض کنند باید با این متخلفان به شدت برخورد شود.

عباسی همچنین طرح مهار کرونا و آینده‌نگری شرایط متناسب با شرایط بومی استان را خواستار شد و گفت: متولی این برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت شناسایی و اعلام کمبودهای هر یک از شهرستان‌های استان از سوی فرمانداران تاکید کرد و گفت: این پیشنهادات برای ارائه و جمع‌بندی در نشست بعدی ستاد استانی کرونا آماده شود.

 عباسی در خصوص جبران کمبود کادر بهداشت و درمان در استان نیز گفت: این کمبود نیرو با جذب نیروهای قرارداد فصلی و به کارگیری پرستاران فارغ التحصیل تا حدی جبران شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تامین مطالبات پرسنلی، تجهیزات اساسی مورد نیاز و تامین ارز نیز اعلام شود تا بتوان برای تامین آن راهکارهایی ارائه داد.

عباسی با ابراز نگرانی نسبت به شکل‌گیری موج بعدی کرونا خاطر نشان کرد: از آنجا که تجمعات خانوادگی و بازگشت مهاجران بومی استان در این ایام تعطیلات پیش رو وجود دارد نگرانی از وقوع موج جدید تشدید می شود.

به گزارش ایرنا، در جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha