عزاداری محرم و صفر در جهرم دو ساعته و در فضای باز برگزار می‌شود

شیراز-ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: مراسم عزاداری محرم و صفر در فضای باز و دو ساعته برگزار شود، رعایت فاصله اجتماعی و ماسک‌زدن نیز الزامی است.پای رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مراسم محرم و صفر در مراسم شهرستان جهرم ایستاده‌ایم.

مهدی شفیعیان روز شنبه در جلسه‌ای به مناسبت هفته خبرنگار با حضور خبرنگاران جهرم افزود: ، نذورات به صورت بسته‌های بهداشتی ارائه شود و البته اینکه حرکت دسته‌های عزاداری ممنوع است از اهم موارد شیوه‌نامه‌های عزاداری این ماه است.

فرماندار جهرم افزود: موج پنجم کرونا در حال حاضر شهرستان جهرم را گرفتار کرده است در مانور خودرویی که توسط سپاه شهرستان جهرم انجام شد مقداری از حجم ترافیک کاسته شد اما قدرت قانع کردن مردم از سوی رسانه ها انجام می شود و توقع ما این است که مردم همراهی بیشتری در مسائل کرونا داشته باشند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر ۱۷۲هزارنفر مشمولان ۱۹ سال به بالا برای واکسیناسیون در شهرستان جهرم وجود دارد که ۲۴ درصد از این جامعه هدف واکسینه شدند که به صورت دز اول یا دز دوم بوده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان جهرم هنوز ۲۵ تا ۳۰ درصد افراد برای واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند و بیشتر کسانی که دچار بیماری کرونا در موج پنجم شده‌اند کسانی بودند که واکسن نزده‌اند.

شفیعیان تصریح کرد: زمان فوت اشخاص در کرونا دلتا به پنج روز کاهش یافته است در حالی که در پیک‌های قبلی این میزان بین ۱۰ تا ۲۰ روز بود به این نشان می‌دهد که سویه جدید بسیار خطرناک است.

وی افزود: ما در شهرستان جهان مهمان‌نواز هستیم و به بیماران شهرستان‌های همجوار نیز همیشه خدمات‌رسانی می‌کنیم، اما در حال حاضر از شهرستان‌ها و استان‌های اطراف، سیل بیمار کرونایی سرازیر جهرم شده است در حالی که ظرفیت تخت‌های ما تکمیل شده است.

این مسوول  با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی گفت: اگر باوجود استفاده از بخش‌های بیمارستان جدید جهرم، روند افزایشی بستری‌شدگان در شهرستان جهرم به همین صورت ادامه یابد ناچار به استفاده از بیمارستان صحرایی خواهیم شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم بیان کرد: پای رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مراسم محرم و صفر در مراسم شهرستان جهرم ایستاده‌ایم و توقع ما این است که با رعایت این دستورالعمل‌ها بر کاهش تعداد بیماران کرونایی‌ شهرستان جهرم تاثیر بگذاریم.

وی ابراز کرد: ما وقتی که ما نتوانیم مردم را قانع کنیم مردم نیست شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید مردم را در کنار خود نگه داریم و در حال حاضر همکاری بین رسانه‌ها برای خانه‌نشینی مردم اهمیت دارد و البته تعطیلی تالارهای پذیرایی، بیرون بر شدن اغذیه‌فروشان و خاموشی پارکها و فضای سبز شهرستان جهرم همچنان انجام می‌شود.

بزرگترین پروژه دولتی بعد از انقلاب در فارس، بیمارستان ۳۱۰ تختخوابی استان فارس و شهرستان جهرم است که هزینه ساخت آن بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است و اگر این رقم را با هزینه‌های کنونی ساخت مقایسه کنیم به رقمی نجومی می‌رسیم.

وی ادامه داد: در حالی که بسیاری از مناطق حتی توانایی احداث جاده نداشته‌اند به پایان رساندن بیمارستان ۳۱۰ تختخوابی به همت وزارت راه و وزرات بهداشت، امر دشوار و مهمی بود که از مهمترین خدمات نظام در شهرستان جهرم بوده است.

وی با بیان اینکه به دلیل تعدد بیماران مختلف در تلاش هستیم که دو بخش از بیمارستان جدید را به زودی برای پذیرش بیماران مهیا کنیم، ادامه داد: این بیمارستان به زودی افتتاح خواهد شد.

 فرماندار جهرم  اظهار داشت: بیمارستان جدید ٣١٣ تختخوابی جهرم روزهای پایانی تکمیل و تجهیز را سپری می کند و در واپسین روزهای تکمیل و تجهیز بیمارستان تازه احداث ٣١٣ تختخوابی جهرم، عملیات زیرسازی و آسفالت مسیر این بیمارستان نیز آغاز شد.

وی ادامه داد: همزمان با راه‌اندازی و بهره برداری از بیمارستان جدید، آمار مراجعه‌کنندگان به این مرکز درمانی نیز افزایش می‌یابد و می‌بایست راه دسترسی به این بیمارستان بزرگ  شایسته  مردم شریف  باشد.

 فرماندار ویژه شهرستان جهرم در خصوص جذب اعتبارات استانی نیز گفت: میزان اعتبارات شهرستان جهرم در سال جاری ۳۳ میلیارد تومان بوده که ما بر آن هم از نوع ارتباط و هم شیوه تخصیص آن نقد داشته‌ایم، هرچند ما وابسته به درآمد اعتبارات ملی نبودیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خدمات نظام را به مردم بگویید تا مردم از انقلاب ناامید نشوند تصریح کرد: استفاده از سد سلمان فارسی ما را از قطع برق نجات داد و ۳۰ درصد از آب شهرستان از طریق این سد انجام می‌شود.

شفیعیان در خصوص مصوبات جلسات فرمانداری نیز گفت: ما در فرمانداری یک تسهیلگر هستیم  و در کمیسیون‌های استانی با هماهنگی مسئولان به دنبال اجرای مصوبات هستیم و البته نمونه‌های موفق مثل پیگیری مسئله آمایش شهرستان جهرم کم نبوده است.

وی در خصوص اجرایی‌شدن مصوبات جلسات فرمانداری افزود: اولویت اول ما در حال حاضر بحث سلامتی مردم است و خوشبختانه در بحث کرونا تا کنون بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان جهرم اجرایی شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha