استاندار خراسان رضوی به جذب کامل اعتبارات تاکید کرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: مهلت جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی توسط دستگاه‌های اجرایی تا ۳۱ شهریور ماه تمدید شده است لذا مدیران این دستگاه‌ها تلاش کنند در مدت باقیمانده تمامی اعتبارات را به صورت کامل جذب کنند.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: دستگاه های اجرایی استان تا پایان تیر ماه فرصت داشتند باقیمانده اعتبارات اسناد خزانه اسلامی را جذب کنند اما در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی ۳۸ میلیارد تومان اعتبار باقیمانده در استان هنوز جذب نشده است.

وی اولویت استان را تخصیص اعتبارات پروژه های نیمه تمام با پیشرفت اجرایی زیاد ذکر و بیان کرد: فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی باید توان خود را به اتمام این پروژه ها اختصاص دهند.

استاندار خراسان رضوی به خشکسالی و مدیریت دشوار شرایط کم آبی در این استان اشاره کرد و گفت: اولویت در این خصوص باید اجرای برنامه ها و پروژه های منطبق بر سند سازگاری با کم آبی استان باشد و طی نشستهای مکرر اجرای برنامه ها و تکالیف دستگاه های اجرایی در این زمینه ارزیابی و رصد شود.

وی افزود: امسال اعتبارات مربوط به پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری استان افزایش یافته که امید است اجرای این پروژه ها سرعت بیشتری بگیرد.

معتمدیان از تصویب سند استانی آمایش سرزمینی خراسان رضوی توسط شورای عالی آمایش سرزمینی خبر داد و گفت: همه طرحهای عمرانی و صنعتی استان باید با سند آمایش سرزمینی تطابق داشته باشند و براساس این سند اجرا شوند و نظارت کافی نیز بر اجرای آن انجام گیرد.

وی شرایط این استان از نظر شیوع کرونا را حاد و بحرانی دانست و افزود: طی چند هفته اخیر شاهد افزایش ابتلا به این ویروس در استان بودیم بطوری که هم اکنون بیش از هفت هزار ابتلا به ویروس کرونا در مراکز سرپایی و ۶۰۰ ورودی جدید به مراکز درمانی خراسان رضوی ثبت شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ۷۰ درصد بیماران بدحالی که در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی بستری هستند مربوط به شهر مشهد است، تعداد بیماران کرونایی بستری شده نیز از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر فراتر رفته و تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا نیز به روزانه بیش از ۵۰ نفر رسیده است.

وی گفت: علاوه بر آن شرایط خاصی را از نظر تجهیزات بیمارستانی، دارو، منابع و خستکی نیروهای کادر درمان در خراسان رضوی داریم.

معتمدیان افزود: با توجه به شرایط خاص استان از نظر شیوع کرونا که ۲۳ شهرستان را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داده است، نشستهای ستاد استانی مقابله با کرونا به صورت یک روز در میان برگزار می شود و تلاش ما نظارت بیشتر بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و عمل به دستورالعملها است.

وی با بیان اینکه نیازمند ورود جدی مسوولان در زمینه نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی هستیم ادامه داد: گزارشهای خوبی از میزان رعایت پروتکلها در ادارات به ما نمی رسد و آنچه از این پروتکلها در دستگاه های اجرایی رعایت می شود، قابل قبول نیست.

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیران تا آخرین لحظه مسوولیت خود از نظر شرعی و قانونی مسوول خدمت رسانی مطلوب به مردم و انجام وظایف خود هستند.

تخصیص ۳۹.۲ درصد از اعتبارات سال جاری

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی هم گفت: اعتبارات جاری و عمرانی امسال استان چهار هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان و معادل ۳۹.۲ درصد تخصیص یافته است.

رضا جمشیدی افزود: از مجموع اعتبارات جاری و عمرانی استان، هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبارات جاری است که از این مبلغ ۴۴۵ میلیارد تومان معادل ۳۳.۵ درصد تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: باقی اعتبارات خراسان رضوی به میزان ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات عمرانی است که از این مبلغ تاکنون هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان و معادل ۴۲ درصد تخصیص یافته که ۳۰۳ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۸۶۸ میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه اسلامی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: امسال ۳۳۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به راه های روستایی استان اختصاص یافته که براساس شاخصهای برخورداری شهرستانها بین آنها توزیع شده و مسوولیت تصمیم گیری در خصوص پروژه های آن با کمیته برنامه ریزی آن شهرستان است.

وی افزود: در قانون بودجه امسال ۹۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای بخش تامین آب روستایی و عشایری استان اختصاص یافته که پنج درصد این مبلغ مربوط به بخش عشایری و ۹۵ درصد مربوط به بخش روستایی است.

جمشیدی ادامه داد: براساس شاخصهای محرومیت زدایی مورد نظر دستگاه های اجرایی، از ۱۰۰ درصد اعتبارات بخش آب روستایی خراسان رضوی، ۷۹ درصد مربوط به شرکت آب و فاضلاب استان و ۲۱ درصد مربوط به شرکت آب و فاضلاب مشهد است.

در این نشست پیشنهادهای کارگروه امور زیربنایی استان مبنی بر توسعه هفت هکتاری پارک علم و فناوری برای استقرار صنایع دانش بنیان در اطراف مشهد با مخالفت مدیران شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب مواجه گردید و تصویب نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha