۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84430233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از آموزش و پرورش کردستان

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبر: 84430233
چند خبر کوتاه از آموزش و پرورش کردستان

سنندج - ایرنا - کسب سه رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز توسط دانش آموزان کردستانی، آغاز نقل و انتقال اضطرار خارج استان، فعالیت ۵۳ مدرسه شاهد در کردستان و برگزاری سومین نشست شورای استانی پروژه مهر ۱۴۰۰ چند خبر کوتاه از آموزش و پرورش کردستان است.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان روز یکشنبه اظهار داشت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان کردستان همزمان با دانش آموزان سراسر کشور در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در ۱۱ رشته و در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشور برگزار شد.

حجت الله نریمانی افزود: این مسابقات با شرکت ۱۱۵ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاه، ۲۰ هزار دانش‌آموز در مرحله شهرستان، یک هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز در مرحله استانی و راهیابی ۸۰ نفر از دانش آموزان در مرحله کشوری برگزار شد.

وی اضافه کرد: در مرحله کشوری این مسابقات دانش آموز مهدی خسروی از ناحیه ۲ سنندج رتبه دوم رشته نهج البلاغه، نیان محمودی از ناحیه ۲ سنندج رتبه چهار رشته ترتیل قرآن کریم و ثنا سعیدی از شهرستان دیواندره  رتبه پنچم کشوری را به دست آوردند.


آغاز نقل و انتقال اضطرار خارج استان

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان از آغاز نقل و انتقال اضطرار خارج استان فرهنگیان از ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام متقاضیان تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

نظام مرادی افزود: متقاضیان نقل و انتقال اضطراری خارج استان می توانند با مراجعه به سایت انتقالات فرهنگیان به نشانی http://profile.medu.ir در مهلت مقرر نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

به گفته وی نتایج نقل و انتقالات اضطراری برون استانی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نیمه دوم شهریور سال جاری اعلام خواهد شد.

فعالیت ۵۳ مدرسه شاهد در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در  چهارمین نشست ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران استان با اشاره به فعالیت ۵۳ مدرسه شاهد استان در دوره‌های تحصیلی با حضور بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز، هدف از تشکیل ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران را سیاست گذاری و برنامه ریزی با همکاری اعضا به منظور مدیریت و راهبری این مدارس اعلام کرد.

رشید قربانی با بیان اینکه پیش بینی می شود فعالیت مدارس در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی، ترکیبی (حضوری و غیر حضوری ) باشد، اظهار داشت: فعالیت مدارس شاهد، تابع وضعیت سایر مدارس استان است و با توجه به تلقی و جایگاه قابل قبول این مدارس در بین مردم و از همه مهمتر اینکه مدارس شاهد، یادگار ارزشمند ایثار و شهادت هستند، ضرورت دارد توانمندی و اعتبار این مدارس حفظ شود و در سیاست گذاری‌ها این موضوع مورد توجه قرار گیرد .

 وی همچنین به فضای آموزشی مناسب، تجهیزات، مدیریت و برخورداری مدارس شاهد از معلمان توانمند و عوامل آموزشی فعال و نقش موثر این مولفه ها در موفقیت دانش آموزان پرداخت و بر دقت نظر جهت انتخاب مدیرانی قوی  برای راهبری کیفی مدارس شاهد تاکید کرد.

 مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: باید در طول سال تحصیلی بر مسائل مالی مدارس شاهد و نحوه هزینه کرد آن بر اساس اهداف تعیین شده نظارت کرد و با توجه اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار گرفته ایم، ضرورت دارد سیاست‌گذاری‌های لازم در حوزه آموزشی و سایر حوزه‌ها از هم اکنون اعمال و نحوه ثبت نام دانش آموزان، کیفیت آموزشی و مسائل مختلف این مدارس مورد رصد قرار گیرد.

رییس اداره شاهد و ایثارگران کردستان نیز گزارشی از نتایج پیگیری مصوبات جلسه قبل ستاد ارائه داد و گفت: در اجرای مصوبات ستاد، نحوه برگزاری یادواره شهدای دانش آموز استان ارزیابی و شهرستان‌های بانه، قروه و ناحیه یک سنندج با کسب بیشترین امتیاز به ترتیب موفق شدند رتبه‌های برتر استان را کسب کنند.

صلاح الدین مفیدی ارزیابی عملکرد ستاد های اجرایی شاهد شهرستان در سه محور پرورشی ، آموزشی و اجرایی را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مصوبات ستاد استانی اعلام کرد و گفت: شهرستان قروه بیشترین امتیاز را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در ارزیابی سامانه تسما، ستاد شاهد استان موفق شد امتیاز کامل این بخش را نیز کسب کند، گفت: ارزیابی وضعیت مالی مدارس شاهد استان در ۱۳ بند و ۱۱ محور را از دیگر اقدامات استان است.

برگزاری سومین نشست شورای استانی پروژه مهر ۱۴۰۰

سومین نشست شورای استانی پروژه مهر ۱۴۰۰ در راستای  بررسی برنامه‌ها و اقدامات مربوط به بازگشایی مدارس و تمهید مقدمات برای آغاز سال تحصیلی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ساماندهی نیروی انسانی و فضا را مهمترین اقدامات پروژه مهر اعلام کرد و با اشاره به ضرورت ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به خصوص در پایه‌های ورودی بر اطلاع رسانی موضوع به دانش آموزان و والدین آنها تاکید کرد.

رشید قربانی با اشاره به ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در راستای با نشاط سازی مدارس، بر بارگذاری مستندات پروژه مهر توسط کارگروه‌های هفتگانه از طریق سامانه آنلاین وزارتی تاکید کرد و گفت: باید مستند فعالیت‌ها تهیه و بارگذاری شود تا در ارزیابی استانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آماده‌سازی فضاهای آموزشی مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی و هماهنگی‌های انجام شده در این زمینه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بر پیگیری جدی مصوبات این نشست‌ها و ارسال مکاتبات تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: مسوولان هر بخش و کارگروه باید فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با شرح وظایف خود را به صورت جدید و مسوولانه پیگیری کند تا شاهد بازگشایی موفق مدارس بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha