۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84430522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز پذیرش دانشجوی رشته پرستاری در سقز صادر شد

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷
کد خبر: 84430522
مجوز پذیرش دانشجوی رشته پرستاری در سقز صادر شد

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مجوز پذیرش ۲۰ دانشجو در مقطع کارشناسی رشته پرستاری برای نخستین بار در شهرستان سقز صادر شده است.

به گزارش ایرنا، آرزو فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مجوز یک دوره پذیرش دانشجو در رشته پرستاری با ظرفیت حداکثر ۲۰ نفر در یک ترم تحصیلی در مقطع کارشناسی به شرط انجام تعهدات توسط دانشگاه و درج آن در دفترچه کنکور سراسری از سوی معاونت آموزشی وزارت متبوع صادر شد.

وی افزود: با توجه به تعهد رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان مبنی بر نظارت مستمر، ارزیابی و اعتباربخشی درون دانشگاهی، رعایت تمامی استانداردهای کالبدی رشته پرستاری و انعقاد تفاهم‌نامه با معاون آموزشی وزارت متبوع با ظرفیت پذیرش این تعداد دانشجو در مقطع کارشناسی رشته پرستاری برای یک دوره در شهرستان سقز موافقت شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه دانشگاه متعهد می‌شود تا بر اساس سند توسعه متوازن نیروی انسانی علوم پزشکی در منطقه آمایشی نسبت به تربیت نیروی انسانی ماهر پرستار در پردیس‌های دانشکده پرستاری یا مراکز وابسته به دانشگاه در سقز اقدام به پذیرش دانشجوی رشته پرستاری کند.

 فلاحی با بیان اینکه پذیرش دانشجویان جزو سهمیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان بوده و مدرک تحصیلی آنان توسط همین دانشگاه صادر خواهد شد، اضافه کرد: اولویت پذیرش دانشجو از میان افراد بومی همان منطقه است که بر اساس قانون عدالت آموزشی توسط دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین خواهد بود.

وی یادآور شد: این دانشجویان، دانشجوی دانشگاه مادر در مرکز استان محسوب شده و مسوولیت همه فرایندهای آموزشی بر عهده دانشگاه مادر در مرکز استان است.

 سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha