۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 1427
کد خبر: 84430893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید صارمی مصداق عینی خبرنگار صادق و پرتلاش است

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳
کد خبر: 84430893
شهید صارمی مصداق عینی خبرنگار صادق و پرتلاش است

ایلام - ایرنا - مدیرکل زندان های ایلام گفت: رسانه ها و خبرنگاران چشم های بیدار جامعه هستند و شهید صارمی خبرنگار ایرنا مصداق عینی از یک خبرنگار صادق و پرتلاش در عرصه اطلاع رسانی است.

به گزارش ایرنا، مجید احسانی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: رسالت خبرنگاری بسیار پراهمیتی است که با ارائه اخبار صادقانه و اطلاع رسانی دقیق آگاهی بخشی را با آرامش به جامعه انتقال می دهند و در کنار آن نیز مطالبه گری را در راستای احقاق حقوق مردم با جدیت تمام دنبال می کنند.

وی افزود: انعکاس خدمات، ارائه کاستی ها و مشکلات و اطلاع رسانی دقیق از ویژگی های خبرنگاران بعنوان یک رسالت بزرگ بوده که مطبوعات و خبرنگاران استان ایلام در این مسیر گام های بزرگی برداشته اند و تلاش های آنها قابل تقدیر و توجه است.

مدیرکل زندان های ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره دو خبرنگار فقید استان سامی شهبازی و پژمان مهدوی فر تاکید کرد: این دو خبرنگار انسان های اخلاق مدار و منصفی بودند که در مسیر اطلاع رسانی و انعکاس کاستی ها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش های مضاعف داشتند که در این روز بعنوان روز خبرنگار یاد و خاطره شان را گرامی می داریم.

احسانی یادآور شد: استان ایلام بواسطه  ۸ سال دفاع مقدس و پایداری از مرزها و ارزش های والای انقلاب بر گردن همه حق دارند و خدمت کردن در این استان شهیدپرور یک فرصت و نعمت الهی است و مردمان این دیار علیرغم گلوله باران شهرها و روستاهای استان تا پای جان ایستادند و هیچ وقت خاک کشور را ترک نکردند و نقش بی بدیلی در دفاع مقدس و پیروزی در جنگ تحمیلی  داشتند.

مدیرکل اداره کل زندان های ایلام در ادامه به خدمات انجام شده در زندان های استان پرداخت و گفت: با تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی، نظارتی، سیاسی و قضایی پس از ۱۹ سال فاز اول زندان مرکزی ایلام به بهره برداری رسید و شرایط زیست محیطی، امنیتی و نارضایتی مردم از وجود زندان در داخل و ساختار شهری باعث عزم راسخ مسئولین برای تسریع در افتتاح این مرکز شد.

وی با ذکر اینکه زندان مرکزی جدید از بهترین امکانات و فضای مناسب برخوردار است، افزود: ایجاد سوله های اشتغال، فعالیت های ورزشی، زورخانه و همچنین  ایجاد دادرسی الکترونیکی در راستای تسهیل در مراجعه و خدمات رسانی به مردم و زندانیان از دیگر کارهای انجام شده می باشد.

احسانی اضافه کرد: استان ایلام در زمینه دادرسی الکترونیکی جز استان های برتر کشور است و خواستار فرهنگ سازی مناسب برای ارتباط مردم با زندانیان و کاهش ترددها شد.

وی افزود: در این راستا دفتر خدمات قضایی در زندان های استان ایجاد شده و تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه ها برمردم بکار خواهیم بست.

احسانی اشتغال زندانیان در زندان و حتی پس از آزادی را یک رویکرد اصلی دانست و گفت: در حوزه اشتغال زایی زمینه  اشتغال مولد زندانیان فراهم شده و تفاهم نامه هایی با بخش هایی همچون:  فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صمت استان ایلام منعقد کرده ایم تا زمینه اشتغال برای بازآموزی و پیشگیری از گرایش به تخلفات زندانیان پس از آزادی فراهم شود.

احسانی بیان کرد: کارگاه های متنوع در زندان برای اشتغال و اوقات فراغت زندانیان فراهم شده تا ضمن کارآموزی و کسب درآمد حرفه ای را نیز فرا گیرند و تحقق ۸۰ درصدی اشتغال زندانیان از برنامه های پیش بینی شده سازمان زندان های کشور است.

وی توجه و حمایت از خانواده های زندانیان را یکی دیگر از برنامه های اجرا شده دانست و تاکید کرد: در راستای پشتیبانی از خانواده های زندانیان بیش از ۲ هزار بسته معیشتی توزیع شده و حضور و دلجویی در بین این خانواده ها بصورت هفتگی و ماهیانه اجرا می شود.

آزادی ۱۸۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در مناسبت های مختلف، اجرای واکسینه کردن زندانیان در بحث کرونا و ۹۰۰ مورد ویزیت تخصصی پزشکی زندانیان با کمک گروهای جهادی از دیگر مواردی بود که مدیر کل زندان های استان ایلام به آنها اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha