رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی کرونا به شماره ۱۱۱ اطلاع داده شود

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: مردم می توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۱۱ سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" ، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز درمانی و ادارات دولتی را اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

محمد صادق معتمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل‌های موجود و بر اساس رنگ بندی در شرایط کرونایی، ۷۰ درصد نیروی اجرایی و دولتی استان باید دورکار باشند.

او اضافه کرد: در روزهای آینده مجبور هستیم تا برخوردهای سنگین‌تری در کانون‌های پر خطر انجام دهیم و بازرسان حضور جدّی تری در این محل ها داشته باشند تا در صورتی که فردی به دلایلی الزامات قانونی را رعایت نکند با کمک نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برخورد جدی با وی صورت گیرد زیرا سلامت مردم و جامعه بسیار مهم است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی تکلیف قانونی دارند و ستاد ملی کرونا نیز تنبیهات قانونی در مورد عدم رعایت دستورالعمل‌ها در نظر گرفته است.

معتمدیان افزود: در حال حاضر میانگین واکسیناسیون انجام شده در سطح استان همانند سطح کشور، ۱۹ درصد است و امیدوار هستیم با افزایش تولید واکسن و همچنین واردات آن بتوانیم با سرعت بالاتری انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا انجام شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که تاکنون ۹۷۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است گفت: کمیته هایی در سطح شهرستانهای استان تشکیل شده تا با هماهنگی بیشتر از امکانات و ظرفیت مراکز بهداشتی برای انجام سرعت بخشی در امر واکسیناسیون استفاده شود و این در حالی است که افزایش واکسیناسیون، منوط به افزایش سهمیه واکسن استان است که تدابیر خوبی در این موضوع اندیشیده  شده است.

معتمدیان افزود: با پیگیری انجام شده، به واسطه میزان تراکم جمعیت در شهر مشهد و حاشیه آن سهمیه ویژه‌ای برای این مناطق در نظر گرفته شد که با اعلام آمادگی سپاه پاسداران و همچنین بسیج جامعه پزشکی در روزهای آینده شاهد افزایش واکسیناسیون در این مناطق خواهیم بود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون باعث کاهش میزان فوت و بستری افراد شده است به طوری که هم اکنون میانگین سنی افراد بستری شده در بیمارستان‌ها از میانگین ۶۳ سال به ۵۷ سال با ۶ درصد کاهش رو به رو بوده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در این استان فعال است و ۲۰ مرکز خدمات درمانی نیز در شهر مشهد مشغول به فعالیت هستند و از سوی دیگر مراکز ۱۶ ساعته نیز برای خدمت رسانی بهتر، ۲۴ ساعته خواهند شد.

معتمدیان افزود: توصیه می‌شود افراد در مورد آخرین وضعیت کرونا و یا واکسیناسیون، اطلاعیه های رسمی را مورد توجه قرار دهند و به اطلاعات غلطی که در فضای مجازی منتشر می شود توجه نکنند.

وی با اشاره به فشاری که در طول ۱۸ ماه گذشته بر کادر درمان به واسطه وجود مشکلات و محدودیت‌ها وارد شده است گفت: آنها با ایثارگری و از خود گذشتگی، پای کار بودند و ما نیز می‌توانیم با رعایت دستورالعملهای بهداشتی در کاهش کار آنها تاثیرگذار باشیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: در بازدید از یک مراکز درمانی شهر مشهد، از نزدیک شاهد جریان خدمت رسانی به مردم بودیم و مسایل آنجا بررسی شد و با توجه به حضور و تجمع مردم برای بهبود روند خدمت رسانی تصمیم بر این شد تا مراکز سرپایی از بیمارستانها جدا شوند تا خدمت رسانی به بیماران بستری در بیمارستانها دچار مشکل نشود.

معتمدیان افزود: افراد مبتلا به کرونا در صورتی که در محل کار خود حاضر شوند،باعث آلوده شدن محیط کار خود و نیز سرایت بیماری به دیگران می شوند و به همین دلیل بعد از اعلام مثبت شدن کرونای نیروهای اداری در مراکز بهداشتی، از حضور آنها در محل کار جلوگیری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای جلوگیری از تجمع افراد در مراکز بهداشتی، تاییدیه سایر پزشکان برای اعلام مثبت بودن فرد کرونایی به تازگی مورد قبول قرار خواهد گرفت.

معتمدیان افزود: با خیز مجدد کرونا با همراهی مردم و توصیه رسانه اکنون رعایت دستورالعملهای بهداشتی و استفاده از ماسک که به زیر ۵۰ درصد رسیده بود افزایش مجدد پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به گرفتاری مردم در امر درمان، اولویت اصلی در استان این موضوع است و با تمام تلاش و با حمایت، مردم، خیرین و نیروهای مسلح موضوع درمان، تهیه تخت، دارو و تجهیزات درمانی با جدیت پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به آغاز ماه محرم و صفر و برگزاری مراسم عزاداری افزود: با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا و در چهار چوب مشخص شده امکان برپایی این گونه مراسم‌ وجود دارد همچنین نظارت بر اجرای برنامه ها توسط سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز صورت می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha