۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84431717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزاداران حسینی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم اهتمام دارند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برگزاری مراسمات و آیین های مربوط به ماه محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند الگویی مناسب برای برگزاری سایر اجتماعات و برنامه ها باشد.

به گزارش ایرنا، حجت السلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در جلسه تشریح ویژه برنامه های دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار داشت: رعایت کردن شیوه نامه های بهداشتی و تلفیق آنها با نحوه برگزاری برنامه های اجتماعی باید به رویه و الگویی فرهنگ ساز برای سایر اجتماعات باشد.

وی با توصیه به اینکه باید برنامه های ماه محرم با فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و در فضای آزاد باشد، افزود: حفظ سلامت شهروندان و جامعه یک وظیفه خطیری است که باید به آن اهتمام داشته باشیم تا هیچ گزند و آسیبی متوجه مردم نشود.

حجت السلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: محرم ماهی ویژه و خاص است و با توجه به اینکه مکتب ما برگرفته از فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی است، باید شعائر و فرهنگ غنی عاشورا را حفظ و زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه ایلام را همگان به عنوان استان خادمان زائران اربعین می شناسند، تاکید کرد: باید فضاسازی شهری ایام محرم به طور جدی مورد توجه مردم و مسوولان دستگاه های مختلف قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دهه محرم فرصت مناسبی برای کمک های مؤمنانه است تا خیرین، نهادها و عامه مردم به یاری گروه های کم بضاعت و تهیدست بشتابند و از طرق مختلف نقدی و غیرنقدی از آنها حمایت کنند.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام با بیان اینکه رفع بسیاری از مشکلات در جامعه پرهیز از گناهان و معاصی است، تاکید کرد: اهتمام همگانی نسبت به فریضه های واجب امر به معروف و نهی از منکر در تحقق و رفع مسائل و مشکلات جامعه نقش به سزایی دارد.

هشتک هایی با محتوای احیای امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی ایلام شکل گرفته است

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: در دهه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به اهمیت لزوم اجرای این ۲ فریضه مهم و واجب الهی و به منظور همگانی کردن آن، هشتک های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر با عناوین "بی تفاوت نباشیم، همه مسوولیم" در بستر فضای مجازی شکل گرفته است.

سردار جمال شاکرمی افزود: برنامه های دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر در سه بخش شیوه نامه های بزرگداشت این دهه، اهداف و رویکردهای کلی آن و زمانبندی اجرای برنامه ها تدوین شده است.

وی اظهار داشت: تبیین و ترویج امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در تمام سطوح با استفاده از فضای معنوی و حماسی ایام محرم، ظرفیت رسانه ها، فضا های مجازی، سخنرانان و صاحبان تریبون باید صورت بگیرد.

شاکرمی ادامه داد: ایجاد ارتباط موثر با شهروندان و اقشار مختلف، نهادهای انقلابی و دستگاه ها در راستای اولویت بخشی به احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین برنامه ها و اهداف این دهه به شمار می رود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام تاکید کرد: فرهنگ سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق برگزاری جلسات، همایش ها و گردهمایی ها یا تولید محتوای برنامه های آموزشی و بهره مندی از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما و همچنین تبیین رویکردهای جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از ظرفیت رسانه ها در دستور کار ستاد قرار دارد.

وی امر به معروف و نهی از منکر یک واجب نجات دهنده و تعالی بخش برای جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: تقویت نگرش اقشار مختلف جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر  و نیز تقویت روحیه مطالبه گری و افزایش مسوولیت پذیری اجتماعی مردم، و تبیین بیانات رهبر انقلاب درباره وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین رویکرد همگانی ستاد است.

شعار امسال ستاد دهه امر به معروف و نهی از منکر " قیام حسینی، مردم مطالبه گر و مسوولان پاسخگو" است.

در دهه ستاد احیا ۳۵ برنامه شامل ۱۴ برنامه استانی، چهار برنامه در معاونت اجتماعی و مطالبه گری، ۶ برنامه در معاونت رسانه و فرهنگ سازی و آموزش، ۱۱ برنامه در روابط عمومی، و یک برنامه علمی و آموزشی را پیش بینی کرده است.

۶۱ برنامه در نقاط مختلف استان ایلام در دهه امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha