ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان سمنان به دلیل کرونا رو به تکمیل است

سمنان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، سبب افزایش بستری شده است و تقریبا ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان رو به تکمیل است.

به‌ گزارش ایرنا، جعفر جندقی روز دوشنبه در دومین جلسه کمیته بهداشت و سلامت ستاد مدیریت مقابله با کرونا که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۳۹۶ نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه به علت ابتلا به کرونا بستری هستند و طبق آمارها، میزان بستری ۲۴ ساعته در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه به ۹۷ نفر رسیده است.‌

وی ادامه داد: نوع دلتای ویروس کرونا به شدت سرایت پذیری بالا دارد و با توجه به این شرایط، روزانه تا ۷۰۰ نمونه‌گیری پی‌سی‌آر به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. 

جندقی خاطرنشان کرد: به علت شرایط ناشی از ویروس کرونا بسیاری از خانواده ها دچار مشکلات روحی و روانی شده اند که امیدواریم هر چه زودتر این ویروس ریشه کن شود. 

وی با اشاره به اینکه هیچ علائمی از کاهش میزان ابتلا به کرونا در استان دیده نمی شود، تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ایام محرم، لازم است تا همیاران سلامت در هیات مذهبی فعال شوند.‌

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۸۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور و در خیز پنجم کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وبدا، ویروس کرونا دورخیز خود برای خیز پنجم را از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز کرد و اکنون ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha