۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۱۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84432123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار ۸۶۴ موقوفه با نیت محرم در خراسان جنوبی ثبت شد

بیرجند- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تاکنون سه هزار و ۸۶۴ موقوفه نیت‌های مرتبط با محرم و عزاداری سید الشهدا (ع) در استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در خراسان‌جنوبی ۴۸۷ وقف با نیت روضه خوانی، سه هزار و ۲۵۲ وقف با نیت تعزیه و ۲ هزار و ۶۸۱ وقف با نیت اطعام و تعزیه داریم.

وی یادآور شد: قدیمی‌ترین موقوفات محرمی در خراسان‌جنوبی مربوط به شهرستان سربیشه با ۳۳۲ سال قدمت، قاین با ۳۰۶ و خوسف با ۲۴۵ سال قدمت است.

وی با اشاره به اینکه هدف از موقوفات حسینی تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا است، افزود: طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی با حضور ۳۱ مبلغ بومی و غیر بومی طی ماه محرم در جهت برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و اجرای نیات واقفین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله اعزام مبلغان در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۳۱ مبلغ برای حضور در مناطق محروم استان اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: از ۳۱ نفر مبلغ ۱۲ نفر اعزامی از قم و ۱۹ نفر از مبلغان خراسان جنوبی هستند که ماه محرم در بقاع متبرکه استان بحث تبلیغ را بر عهده خواهند داشت.

بخشی پور با اشاره به هدف برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» افزود: سازمان اوقاف با اجرای این طرح به دنبال تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز و استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه برای اجرای ویژه برنامه‌های محرم و صفر و اجرای نیات واقفان است.
 
وی با اشاره به برنامه‌های طرح «بصیرت عاشورایی» گفت: در راستای اجرای این طرح مراسم «احلی من العسل»، شیرخوارگان حسینی، سه ساله‌های حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص اجرای شب شعر حسینی اظهار داشت: برگزاری مراسم شب شعر حسینی با حضور مداحان و شاعران حسینی در مناطق کم‌خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اجرای نیات واقفین خیراندیش که از اهم برنامه‌ها محسوب می‌شود با توزیع غذای متبرک در هیئات، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و بیمارستان‌ها و کمک به برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) در دستور کار قرار می‌گیرد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha