استاندار خراسان رضوی از بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد سرکشی کرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی در ادامه برنامه سرکشی خود از بیمارستانهای مشهد دوشنبه‌شب با حضور در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد این شهر روند درمان بیماران کرونایی را بررسی کرد.

محمدصادق معتمدیان در جریان این بازدید در جریان تلاشهای مستمر کادر در هریک زا بخشهای اورژانس، مراقبتهای تنفسی، آی.سی.یو، مختص بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد و روند ارائه خدمات درمانی به بیماران در این مرکز درمانی قرار گرفت.
وی به عیادت بیماران بستری در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد نیز رفت و مشکلات آنان را جویا شد. 

استاندار خراسان رضوی همچنین در پایان این بازدید در نشستی با مسوولان ذیربط دستورات لازم را در خصوص تامین نیازهای درمانی این مرکز درمانی صادر کرد.
وی در دیدار با کادر درمان بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد هم و ضمن قدردانی از زحمات تمامی پرستاران و پزشکان بر تداوم خدمت به بیماران کرونایی و مراجعان تاکید کرد. 

افزون بر ۸۰ درصد تختهای بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهید هاشمی‌نژاد مشهد که در یکی از مناطق محروم این کلانشهر قرار دارد و مختص پذیرش بیماران کووید ۱۹ است در جریان پنجمین موج طغیان ویروس کرونا پر شده است.

روند افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی ظرف هفته‌های اخیر به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است. 

"تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود برخی اقلام دارویی و سرم تزریقی و افزایش روزافزون بیماران کرونایی غیربومی در مشهد" فشار زیادی را بر خراسان رضوی وارد کرده که همچنان ادامه دارد.

۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور و در خیز پنجم کرونا جان خود را از دست دادند.

طی این مدت ۴۰ هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

تا کنون ۱۳ میلیون و ۲ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۳۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۶ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۷۵ دُز رسید.

"پاندمی کرونا" در جهان  ۲۰۳ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۳۸  نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۰۳ هزار و  ۷۰۰ نفر را در ۹۷۸ کشور گرفته است. ۱۸۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۳۳۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با  ۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۹۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۲ هزار و ۹۷۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.

پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha