۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبر: 84432443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چمران: نامه سازمان بازرسی به شورا، توصیه است

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبر: 84432443
چمران: نامه سازمان بازرسی به شورا، توصیه است

تهران- ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره نامه سازمان بازرسی به شورای اسلامی شهرها در زمینه شرایط انتخاب شهرداران، اظهار داشت: این نامه توصیه‌ای و ارسال اینگونه نامه‌ها یک روال است.

به گزارش ایرنا؛ «مهدی چمران»  روز سه شنبه پیش از آغاز جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره نامه ارسالی سازمان بازرسی به شورای شهر تهران گفت: همیشه نامه‌های توصیه‌ای از طرف سازمان بازرسی بوده است و امسال هم شرایط احراز شهردار و مدارک را برای شهرداری‌های استان تهران و وزیر کشور فرستادند.

چمران افزود: سازمان بازرسی این نامه را برای وزیر کشور فرستاده اما در استان تهران به رؤسای شوراهای شهر ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز سه معاون شهرداری برنامه‌ها و مسئولیت هایشان را در قالب یک گزارش چند ساعته به شورای ششمی ها ارائه دادند، گفت: در نشست امروز شورا، مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار مشکلات این معاونت را در صحن شورا ارایه می‌کند.

گفتنی است، مشاور رسانه‌ای و امور ارتباطات رئیس سازمان بازرسی کل کشور و دبیر کمیته اطلاع رسانی این سازمان عصر روز گذشته در گفت و گو با ایرنا، ضمن اشاره به اصل ۱۷۴ قانون اساسی مبنی بر وظیفه سازمان بازرسی کل کشور در نظارت بر حسن اجرای قانون، افزود: نامه‌ای از سوی معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور برای وزیر کشور ارسال شده است مبنی براینکه در انتخاب شهرداران، قانون رعایت شود.

ایمان شمسایی ادامه داد: رونوشت این نامه برای رئیس شورای عالی استان‌ها و بازرسان استانی سازمان بازرسی کل کشور نیز ارسال شده است و طبق آن نامه، بازرس کل استان تهران، این نامه را به ۴۴ رئیس شوراهای شهر استان تهران از جمله مهدی چمران هم ارجاع دادند.

 تابلوهای تبلیغاتی تهران در تاسوعا و عاشورا به محرم اختصاص یابد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سومین نشست شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: تابلوهای تبلیغاتی - فرهنگی شهر پایتخت، در ایام تاسوعا و عاشورا به موضوع محرم اختصاص یابد.

چمران ضمن تقدیر از شهرداری تهران برای اجرای این رویکرد، افزود: شهرداری پایتخت امسال به میدان آمد و در حرکت خوب، همگام و همراه با مردم، شهر را برای عزاداری ایام محرم آماده کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: عزاداری ماه محرم دستوری و و بخشنامه ای نیست و قبل از ماه محرم همه خود را برای این موضوع آماده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته حتی خانه ها هم برای برپایی عزاداری محرم آماده می‌شد، گفت: اگر این را به عنوان یک فرهنگ تبلیغ کنیم، بسیار جالب است که حتی خانه ها یک پرچم کوچک سیاه نصب کنند و همراه با همه، شهر را آماده عزاداری کنند و این زیبنده است.

چمران با تاکید بر اینکه شهرداری تحرک خوبی را انجام داد و در ویژه برنامه محرم به نام «عطر سیب» به خوبی اجرا شد، افزود: امروز هیات‌های عزاداری کار خود را شروع می کنند و فضای و منظر شهری برای محرم آماده شده است.

وی درباره تبلیغ این ماه در تابلوهای تبلیغاتی شهر، اظهار داشت: تابلوهای تبلیغاتی که هنوز آماده نشده و تبلیغات عمومی است، به جز درصدی که برای تبلیغات فرهنگی است و مختص این کار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha