۶۴ نفر از زندانیان اشنویه واکسن کرونا دریافت کردند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: تاکنون ۶۴ نفر زندانیان و کادر زندان این شهرستان علیه کرونا واکسینه شده اند که این روند همچنان ادامه دارد.

حسین زرزا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون ۱۲۷ نفر از کادر زندان و زندانیان ، مددجویان، کارکنان و نیروهای وظیفه زندان‌ این شهرستان پیش بینی شده است مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ هزار دز واکسن در این شهرستان به افراد واجد شرایط تزریق شده است افزود: تاکنون هزار و ۸۵۹ نفر افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شدند که  شامل ۷۲ درصد این جمعیت سنی و ۹۴۱ نفر افراد ۶۵ تا ۷۰ سال واکسینه شده اند.

وی اظهار داشت: چهار پایگاه واکسیناسیون در شهر و روستاهای این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده شامل پایگاه های "نالوس"، "آغبلاغ"، "نلیوان" و مرکز تجمیعی شهدای غزه است که نسبت به پذیرش و تزریق واکسن کووید ۱۹ اقدام می کنند.

زرزا بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به این شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

وی در خصوص وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۲ هزار و ۸۶۰ مورد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه شمار فوتی‌ها نیز تاکنون ۹۳ نفر بوده و تاکنون ۱۲ هزار و ۵۶۹ نمونه‌گیری از افراد مشکوک در این شهرستان صورت پذیرفته است، افزود: از مجموع مبتلایان به بیماری کووید - ۱۹ در این شهرستان ۲ هزار و ۱۰۷ نفر را ساکنان شهر و ۷۵۳ نفر را روستاییان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: طی روزهای گذشته بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک بین شهروندان به شدت کاهش یافته که این عادی انگاری، زنگ خطری برای اوج گرفتن دوباره کرونا در شهرستان است.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha