ایلام، نیازمند برنامه مداوم سالیانه با موضوع دفاع مقدس است

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی ، امینیت استاندار ایلام گفت: تدوین و طراحی یک برنامه سالیانه ثابت در حوزه دفاع مقدس برای استان یک ضرورت به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: مدیران دستگاه ها برای حوزه دفاع مقدس، یادمان ها و برنامه های محوله این حوزه در کنار اعتبارات استانی از اعتبارات ملی استفاده شود.

وی افزود: برنامه ها و اقدامات مرتبط با دفاع مقدس باید از تمرکز زایی در مرکز استان جلوگیری و همه برنامه ها در نقاط مختلف استان از جمله نمایشگاه و تجهیز یادمان ها برگزار شود.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات خود برای تجهیز و بهسازی یادمان ها استفاده و ادارات نیز نسبت به اخذ اعتبارات ملی اقدام کنند.

فتاحی تاکید کرد: باید موانع، چالش ها، ظرفیت ها و نقاط قوت در زمینه دفاع مقدس، یادمان ها و کنگره توسط دستگاه های مرتبط احصا و پیگیری شود.

جانشین فرمانده سپاه استان ایلام نیز گفت: ۲۵ برنامه با ۱۰۲ ریزبرنامه برای هفته دفاع مقدس طراحی شده است که احتمال تغییر در این تعداد برنامه تا هفته دفاع مقدس وجود دارد.

سردار قدرت اله کریمیان افزود: عمده این برنامه ها حول محور محرومیت زدایی و خدمات اجرایی به مناطق محروم و دورافتاده تدوین شده است.

وی افزود: افتتاح طرح های محرومیت زدایی، اهدای خون، اعزام تیم های پزشکی و گروه های جهادی به نقاط محروم، مشاوره رایگان حقوقی به زندانیان و افتتاح پروژه های پزشکی از جمله برنامه های سپاه و بسیج در هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز اظهار داشت: فاز دوم باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام هفته دفاع به بهره برداری می رسد و هم اکنون این طرح با ۶۰ درصد رشد فیزیکی در حال تکمیل است و شهرداری ایلام باید برای اجرای برنامه های محوله الحاقی به باغ موزه اقدام کند.

سرهنگ محمدحسین فولادی افزود: سال ۹۸ برای تکمیل باغ موزه میزان ۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد اما اکنون ۱۵ میلیارد ریال برای این موضوع مصوب یافت و انتظار می رود ۱۰۰ درصد این ۱۵ میلیارد ریال پرداخت شود.

وی یادآور شد: طبق بخشنامه ها، ۴۰ درصد نیازمندی ها، تکمیل و تجهیز یادمان ها و ۴۰ درصد نیز بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید پیگیری شود و شهرداران نسبت به یادمان هایی که در حوزه سرزمینی آنها  قرار دارد، مسوول هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام ادامه داد: شهرداری ها به چاپ کتاب و معرفی شهدا وارد و هم اکنون ۱۰ شهرداری به این حوزه ورود کرده اند و برای نیمه دوم سال این تعداد به پنج تا ۱۰ شهرداری افزایش یابد.

فولادی گفت: اعتبارات و اقدامات حوزه دفاع مقدس، یادمان ها و کنگره بسیار اندک است و برخی ادارات نیز اهمال کاری می کنند که باید به طور جدی تری در این بخش ها به عنوان مطالبه عمومی ورود کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات یادمان ها اندک است، اضافه کرد: یادمان میمک برای راهیان نور و برنامه های یادواره عملیات میمک باید احداث شود و همچنین رایزنی با شرکت نفت شرهانی برای تجهیز و تقویت یادمان شرهانی در حال انجام است.

وی یادآور شد: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان ایلام ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز یادمان چرداول تخصیص داد و دیگر نماینده استان برای تخصیص اعتبار یادمان کوشک شهرستان ایوان اعلام آمادگی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha