۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84432866
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ازدواج در خراسان جنوبی ۱۸.۳ درصد افزایش یافت

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
کد خبر: 84432866
ازدواج در خراسان جنوبی ۱۸.۳ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: سه ماه نخست امسال ۲ هزار و ۱۹۴ مورد ازدواج در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا علیرضا مهرآور روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان افزود: از مجموع وقایع ازدواج هزار و ۴۷۳ مورد در نقاط شهری  و ۷۲۱ در مناطق روستایی ثبت شده است.

وی نسبت ازدواج به طلاق در استان ۶.۶ درصد اعلام کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال ۳۳۳ واقعه طلاق در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار داشت: میانگین سن طلاق در مردان ۳۴.۹ سال و زنان ۳۰.۴ سال و میانگین ازدواج نیز ۲۲.۱ در زنان و مردان ۲۷ سال بوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ تاکنون سرعت جمعیت استان به آرامی در حال کاهش است عنوان کرد: روند ثبت ولادت در استان سال ۹۹ نسبت به سال قبل تر ۴.۴ درصد کاهش داشته است.

مهرآور یادآور شد: در سه ماه نخست سال جاری نیز سه هزار و ۶۷۰ واقعه ولادت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با سه هزار و ۹۰۷ واقعه، ۶.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: بیشترین درصد تغییرات کاهش ولادت مربوط به شهرستان‌های بشرویه و خوسف و کمترین مربوط به فردوس و بیرجند است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه میانگین سنی مادران سه ماه نخست امسال در کشور ۲۹.۴ سال و استان ۲۹.۶ سال ثبت شده است اظهار داشت: همچنین شهرستان‌های خوسف، بشرویه، بیرجند، سرایان، سربیشه و درمیان  میانگین سنی مادران نسبت به استان و کشور بیشتر است.

وی افزود: همچنین میانگین سنی پدران در سال جاری ۳۳.۴ سال است که این میزان در مناطق شهری ۳۳.۶ و در مناطق روستایی ۳۳ سال ثبت شده است.

مهرآور تصریح کرد: خراسان جنوبی با نرخ ۱۸.۲ درصد رتبه دوم میزان ولادت در کشور را داراست در حالیکه میانگین کشوری ۱۳.۶ درصد است.

وی یادآور شد: نسبت به جمعیت شهرستان‌های استان واقعه ولادت در شهرستان مرزی درمیان بیشتر از سایر شهرستان‌ها بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۹.۷ درصد ولادت‌های استان در مدت قانونی ۱۵ روزه ثبت می‌شود عنوان کرد: همچنین مهلت اعلام وفات ۱۰ روز از تاریخ وقوع فوت است که ثبت بهنگام فوت در استان ۹۹.۳ درصد است.

وی گفت: در سه ماه نخست امسال هزار و ۲۵۴ واقعه فوت در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش یافته است که تعداد رویداد فوتی به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۵.۹ درصد و در کشور ۶.۳ درصد است.

مهرآور افزود: بیشترین درصد تغییرات افزایش فوت مربوط به شهرستان‌های بشرویه، زیرکوه و بیرجند و کمترین مربوط موارد مربوط به فردوس بوده همچنین ثبت فوت در شهرستان‌های خوسف و طبس کاهش داشته است.

وی میانگین سنی فوت شدگان در استان را ۶۹.۲ و در کشور ۶۶.۷ درصد اعلام کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۵۴ فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha