۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 84432977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماکو پربارش ترین شهر آذربایجان غربی در هفته گذشته بود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: ماکو با ۱۶ میلیمتر بارندگی پربارش ترین شهر استان در یک هفته گذشته بود.

مهدی صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان ارومیه با ۱۱ و سلماس با ۱۳ میلیمتر بارندگی جزو دیگر شهرهای پرباران استان در همین مدت بودند.

وی با بیان اینکه در اغلب شهرهای استان بارش باران گزارش شده است اظهار داشت: تکاب، چایپاره و نقده، به ترتیب با ۱۰، ۶ و پنج میلی متر و میاندوآب و پلدشت با چهار میلی متر بارش گزارش شده است و در سایر شهرها نیز بارش هایی بین یک تا سه میلی متر ثبت شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: نقشه ها همچنان بیانگر عبور امواج ضعیفی از تراز میانی جو هستند که در اوایل شب همراه با رگبارهای باران و وزش باد در برخی نقاط استان به خصوص نقاط شمالی خواهد بود.

وی افزود: در این راستا هشدار لازم صادر شده است و لازم است تا شهروندان به این هشدارها توجه داشته باشند.

صابری با بیان اینکه روند کاهش دما در استان آغاز شده است نیز بیان کرد: پیش بینی ها بیانگر کاهش ۲ تا سه درجه ای دما تا آخر هفته جاری است.

وی با اشاره به اینکه جو استان هم اکنون آرام است افزود: شهرستان اشنویه با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و شهرستان پلدشت با دمای بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای مرکز استان نیز بین ۱۵ و ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود و بارشی از ارومیه و سایر نقاط در ۲۴ ساعت اخیر گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا بارش های رگباری در مرداد ماه جاری موجب بارش باران و تگرگ و جاری شدن سیل در برخی مناطق و زمین های کشاورزی استان شده است که ارومیه و خوی بیشتری میزان خسارت ها را داشتند.

این استان سالانه دارای ۴۰۰ میلیمتر بارش است و بیشترین بارش های آن در بهار و زمستان رخ می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha