۱۲۱ بیمار کرونایی از ابتدای مرداد تاکنون در آمل جان باختند

ساری - ایرنا - فرماندار آمل با بیان اینکه در موج پنجم آمار فوتی‌ها افزایش زیادی داشته است ، گفت : از ابتدای مرداد ماه تاکنون ۱۲۱ نفر در بیمارستان‌های شهرستان جان باخته‌اند.

علیرضا شریعت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه شرایط کرونایی در آمل بسیار وخیم و حتی فراتر از وضعیت بحرانی است ولی با این وجود رعایت پروتکل های بهداشتی نیز همچنان در پایین ترین سطح قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های آمل بستری هستند ، ادامه داد : تمامی ظرفیت بیمارستان های آمل توسط بیماران کرونایی اشغال شده است و بیش از ۶۰۰ نفر نیز به علت کمبود تخت به صورت بستری موقت روزانه از بیمارستان ها دارو دریافت می کنند.

فرماندار آمل افزایش آمار فوتی ها در موج پنجم را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت : از ۱۲۱ نفری که مرداد ماه در بیمارستان های آمل جان باختند ، ۹۵ نفر بومی بودند در حالی که از فرودین ۹۹ تا آخر تیر ماه آمار فوتی شهرستان ۶۰۶ نفر و میانگین کمتر از ۲ نفر در روز بود.

وی همچنین به کمبود کادر درمان اشاره کرد و افزود : در حال حاضر بزرگترین معضل در بیمارستان های آمل کمبود نیروی کادر درمان است که این امر سبب می شود نتوانیم نقاهتگاه  راه اندازی کنیم.

شریعت با بیان اینکه  ظرفیت فعلی پرسنل بیمارستان های پاسخگوی نیاز فعلی شهر نیست ، گفت : برای جذب کادر درمانی فراخوان داده شده و در حال حاضر نیازمند بسیج نیروهای مردمی برای کمک به کادر درمان هستیم.

پیش از این مسئولان علوم پزشکی مازندران وضعیت کرونایی آمل را وخیم تر از سایر شهرستان های استان توصیف و اعلام کرده بودند که در این شهرستان  ضریب خطر کرونا  یعنی تعداد بستری روزانه به ازای هر صد هزار نفر حدود ۱.۶ برابر میانگین استان و عدد ۴۰ است که حتی از مرکز استان نیز بالاتر می باشد.

 هفته گذشته  فرماندار آمل به خبرنگار ایرنا گفته بود برای کنترل وضعیت بحرانی آمل و  کند کردن سرعت شیوع کرونا ، درخواست تعطیلی یک هفته‌ای این شهرستان را به استانداری ارائه داده است که تاکنون از سوس ستاد ملی کرونا تایید نشده است.

شهرستان آمل در تاریخ هشتم تیر ماه پس از یک وقفه ۵۶ روزه مجددا به عنوان اولین شهرستان مازندران در موج پنجم به رنگ قرمز کرونایی بازگشت و همچنان نیز در شرایط بسیار پرخطر کرونایی قرار دارد.

طبق رنگ بندی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، رنگ قرمز کرونایی آمل تیره تر از سایر مناطق دارای وضعیت قرمز مازندران است و تقریبا به رنگ کبود نزدیک شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha