۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۳۶
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84433366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه شاهرود بدحال هستند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۳۳ بیمار کووید۱۹ با حال بد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان تحت درمان و مراقبت هستند.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه شرایط نگران کننده و فوق بحرانی از لحاظ همه گیری کرونا در شرق استان سمنان حاکم است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان های شاهرود و میامی مراجعه داشتند که از این تعداد ۵۵ تن در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری شدند. 

وی با بیان اینکه پاسخ ۲۱۵ نمونه آزمایشگاهی ابتلا به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مثبت اعلام شد، تصریح کرد: مجموع موارد بستری شده در بیمارستان امام حسین (ع) از مرز ۲۷۰ تن گذشت که از این تعداد ۳۳ بیمار کووید۱۹ در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان و مراقبت هستند.

چمن با بیان اینکه شرایط کنونی رو به افزایش آمار ابتلا، بستری و فوت در ۱۸ ماه گذشته در شرق استان سمنان بی سابقه است، تصریح کرد: اکنون شرایط بی سابقه همه گیری نوع جدید کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی به مانند بسیاری از نقاط کشور وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و موازین پیشگیری بر آمار ابتلا تاثیر مستقیم دارد، ابراز داشت: آمار کنونی و تجربه ۱۸ ماه گذشته نشان دهنده کمرنگ شدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مردم است.

وی به ضرورت برگزاری آیین های سوگواری در ماه های محرم و صفر با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: متولیان هیات های مذهبی باید همکاری جدی با گروه های نظارتی داشته باشند، رعایت اصول پیشگیری از جمله فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و عدم پذیرایی را حیاتی تلقی کنند و از هرگونه تراکم، تجمع و ازدحام به صورت هوشمندانه و مسوولانه جلوگیری کنند.

چمن با بیان اینکه کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی در شرایط بسیار سخت کنونی امر خدمت رسانی به مردم را انجام می دهند، افزود: همکاری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم موجب می شود شرایط بهتری طی روزهای آینده پیش رو داشته باشیم.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۵۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۵ هزار و ۱۱۱ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۶۳۶ تن از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ تن رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha