یک هزار و ۲۷۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار صعودی بوده و هم اکنون یک هزار و ۲۷۰ مبتلا به این ویروس مرگبار در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند.

دکتر فاطمه نوروزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شمار بستری ، ۲۷۰ نفر بیشتر از ظرفیت تخت های کووید در هرمزگان است و ما در حال حاضر با توجه به شمار بالای مبتلایان و بستری ها با کمبود تخت، دارو و نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت ۱۳۴ نفر از بستری های کرونا در هرمزگان چندان مساعد نبوده و در بخش آی سی یو تحت نظر هستند که حال ۳۰ از آنها بسیار وخیم بوده و با توجه به شدت درگیری ریه در این بیماران، پزشکان امید چندانی به بهبودی آنها ندارند.

نوروزیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار و ۳۵۰ نفر مبتلا به کرونا در هرمزگان در قرنطینه خانگی هستند، افزود: وضعیت این مبتلایان به طور مرتب از سوی کارشناسان بهداشتی رصد می شود و دارو و خدمات مورد نیاز به آنها در منزل ارایه می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار فوتی های کرونا در استان را یک هزار و ۸۶۲ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در شبانه روز ۱۹ نفر دیگر شامل ۱۲ مرد و ۷ زن از مردم هرمزگان قربانی این ویروس منحوس شدند.

نوروزیان با اشاره به واکسیناسیون ۱۳ هزار و ۹۲۸ نفر در شبانه روز گذشته، یادآور شد: مجموع واکسیناسیون انجام شده کرونا در هرمزگان ۳۸۵ هزار و ۷۵۶ دز است.

وی در خصوص ازدحام جمعیت در مراکز انجام سی تی اسکن هرمزگان، گفت: متاسفانه یکی از دلایل این ازدحام، انجام سی تی اسکن در روزهای نخست بیماری کرونا است که معمولا به اصرار خود بیمار، پزشک آن را تجویز می کند ، در صورتی که درگیری ریه در روزهای نخست چندان خود را نشان نمی دهد و نیازی به انجام سی تی اسکن نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: هم اکنون ۱۵ دستگاه سی تی اسکن در استان فعال است که در روزهای آینده سه دستگاه دیگر به این شمار اضافه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha