حدود هزار و ۵۰۰ زندانی خراسان شمالی علیه کرونا واکسینه می‌شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: حدود هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان‌های استان علیه کرونا واکسینه می‌شوند که علاوه بر مددجویان تمامی کارکنان این دستگاه نیز واکسن دریافت می‌کنند.

عبدالرحیم گرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی مددجویان و کارکنان زندان اسفراین علیه کرونا واکسینه شدند، واکسیناسیون زندان بجنورد نیز هم اینک آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در هفته آینده واکسیناسیون زندان شیروان نیز آغاز خواهد شد اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به داخل زندان ها اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: به دنبال شیوع کرونا تعداد زیادی از زندانیان استان که شرایط ترخیص داشتند برای کاهش شمار زندانیان و پیشگیری از ابتلا به بیماری به مرخصی فرستاده شده بودند که پس از طی کردن دوران قرنطینه و اطمینان از سلامت،  به بندها وارد شدند.

گرجی افزود: در بدو ورود به زندان ها، تمامی کارکنان اداری، یگان ها، سربازان و زندانیان ضدعفونی و غربالگری می شوند و همچنین تب آنان نیز به صورت مستمر سنجیده می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: مددجویان و خانواده آنان هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا هر روز همه افراد غربالگری شده و در صورت کوچکترین مشکلی سریعا به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می شوند.

گرجی با بیان اینکه زندان برخلاف دیگر مراکز تعطیل‌بردار نیست، گفت: البته برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده و رعایت مسایل بهداشتی با وسواس تمام در فضای زندان صورت گرفته و به مددجویان نیز سفارش شده است.

وی افزود: تمامی مراکز اشتغال و حرفه آموزی زندان ها نیز با رعایت مسایل و پروتکل های بهداشتی فعالیت می کنند.

براساس آمارها، شمار زندانیان استان نسبت به میانگین کشور ۲۳ درصد کمتر است که براین اساس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۹۵ نفر در زندان‌های این خطه هستند.

این استان با سرانه ۱۸ متر مربع فضای فیزیکی برای هر زندانی، از میانگین این شاخص در کشور جلوتر است.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha