اصلاح قانون منع استقرار صنایع جدید، تولید را از عقب ماندگی خارج کرد

تهران- ایرنا- استاندار تهران اعلام کرد: اصلاح قانون منع استقرار صنایع جدید در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت باعث می شود تا صنایع استان را از حالت عقب ماندگی تکنولوژی، روزآمد کنیم و این باعث افزایش دو برابری تولید و اشتغال می شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه استانداری تهران، انوشیروان محسنی بند پی در جلسه شورای بخش خصوصی و دولت، اظهار کرد: یکی از موانعی که پیش روی توسعه، نوسازی و به کارگیری تجهیزات روز در صنایع استان تهران شاهد بودیم، منع استقرار صنایع جدید در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران بود که باعث می شد تا صنایع استان با تکنولوژی ۳۰ یا ۴۰ سال قبل به فعالیت ادامه دهند.

وی ادامه داد: این موضوع باعث می شود تا حالت فرسودگی و پیری را ما در صنایع استان تهران شاهد باشیم، دو سال کار کارشناسی انجام شد و براساس نظرات کارشناسی که از سوی محیط زیست نیز ارائه شد منجر به انعقاد تفاهم نامه ای بین سازمان محیط زیست کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.

محسنی بندپی افزود:  بر اساس اقدامات کارشناسی و تفاهم‌نامه، به هیات دولت پیشنهاد شد که تدابیری را اتخاذ کنیم تا در توسعه و نوسازی صنایعی که در شهرک های صنعتی و واحدهای صنفی استقرار دارند، محدودیت منع استقرار صنایع جدید را برداریم.

استاندار تهران گفت: نهایتا یک سیکل طولانی را هیات دولت در دستور کار قرار داد که ما از یک ظرفیت قانونی دیگر استفاده کردیم و مصوبه و قانون شده است که تمامی صنایعی که دارای پروانه بهره برداری هستند برای توسعه، نوسازی در زنجیره تولید می توانند تکنولوژی به کار گیرند تا ۲ برابر ظرفیت خود را افزایش دهند.

وی افزود: این کار باعث می شود تا صنایع استان تهران از حالت عقب ماندگی، تکنولوژی خود را به حالت روز تغییر دهند و این مساله باعث افزایش ۲ برابری تولید و اشتغال می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha