بسطام میزبان پویش «شهر عزادار» در استان سمنان شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: شهر تاریخی بسطام با همراهی شهرداری، امام جمعه، بسیج، هیات‌ها و مساجد به عنوان مجری پویش «شهر عزادار» در استان ۱۰۰ درصد با پرچم‌های عزاداری محرم زینت می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس عبداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: برنامه‌های متناسب با ماه محرم استان سمنان شامل  پویش «هرخانه یک پرچم»، «هر موسسه قرآنی یک حسینیه»، و «شهر عزادار» می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسطام به عنوان نمونه آزمایشی پویش  «شهر عزادار» کامل با پرچم‌های ماه محرم، رنگ عزای حسینی به خود می‌گیرد می‌شود افزود: در شهرهای بزرگ استان امکان اجرای ۱۰۰ درصدی این پویش نیست اما در حد امکان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، فضاسازی و مبلمان شهری متناسب با عزاداری محرم اجرا می‌شود.

عبداللهی با بیان اینکه هم‌اکنون این پویش‌ها در حال برگزاری در استان است گفت: ترویج رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای مجازی و ارائه محتواهای موثر و مرتبط با محرم نیز از دیگر برنامه‌های ماه محرم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: از ۲۰ روز گذشته جلسات متعددی با افراد تاثیرگذار اجتماعی مانند مسوولان هیات‌ها، علما و واعظان استان با موضوع مراسم عزاداری محرم برگزار شد و هدف این است که با رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی وزارت کشور و با جلوگیری از دامن زدن به وسعت شیوع کرونا در استان، مراسم عزاداری برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha