۷۲ آشپرخانه اطعام حسینی در هرمزگان راه اندازی شد

بندرعباس- ایرنا- همزمان با آغاز ماه محرم، ۷۲ آشپرخانه اطعام حسینی با هدف کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از کرونا در سراسر هرمزگان راه اندازی شد.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه آغاز بکار آشپرخانه اطعام حسینی در بندرعباس گفت: پویش اطعام و احسان حسینی در استان از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر به مدت ۲ ماه ادامه می‌یابد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: هر روز ۳۰ هزار پخت در آشپزخانه‌های اطعام حسینی پخت می‌شود و بین به خانه‌های مستمندان، نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ آشپرخانه مربوط به شهر بندرعباس است، بیان داشت: راه اندازی آشپرخانه حسینی به همت کمیته امداد صورت گرفته است که از مردم هم انتظار می‌رود در این کار خداپسندانه سهیم باشند.
امام جمعه بندرعباس اظهارامیدواری کرد: که تعداد آشپزخانه‌های اطعام حسینی با حمایت‌های مردمی و افراد نیکوکار تا پایان ماه صفر به ۲ برابر افزایش یابد.
یک میلیون دست غذای گرم بین نیازمندان هرمزگان توزیع می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان نیز گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر بیش از یک میلیون دست غذای گرم طبخ و بین خانواده های نیازمند تحت حمایت این نهاد و اقشار آسیب پذیر از کرونا توزیع می‌شود.
جلیل تراهی افزود: پویش اطعام حسینی در قالب تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان با مشارکت هیات‌های عزاداری، حسینیه‌ها، مساجد، دفاتر ائمه جماعات، موسسه های خیریه و کمک‌های مردم نیکوکار استان هرمزگان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.
وی بیان داشت: از مردم خیر و نیکوکار هرمزگان انتظار داریم که نذرهای خود را از طریق کد دستوری *۰۸۷۸۸*۰۷۶# به مراکز نیکوکاری، هیات‌های مذهبی و گروه‌های جهادی تقدیم کنند تا بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر در ماه پرخیر و برکت محرم و صفر در خدمت خانواده های نیازمند استان باشیم..
 هم اکنون ۸۵ هزار خانوار برابر با ۲۱۶ هزار نفر جمعیت تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha