۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۱۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84434169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۴۷۴ مورد مثبت کرونا در کردستان شناسایی شد

سنندج - ایرنا - مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون ۶ هزار و ۸۷۷ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده است که یک هزار و ۴۷۴ مورد آن مثبت شد.

به گزارش ایرنا، حسن محمودی  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار داشت: اجرای طرح شهید سلیمانی اقدامی جامعه محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا و آثار مثبتی در کنترل این ویروس داشته است. 

وی با بیان اینکه در مدت زمان یادشده تاکنون ۲۹ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۱۹۳ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

 محمودی افزود: در مدت یاد شده تاکنون تیم‌های مذکور به ۱۰ هزار و ۱۱۴ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و  به یک هزار و ۳۰۱ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزشهای لازم ارائه داده شده است.

مدیر گروه آموزش  و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به سرعت انتقال سریع سویه جدید کرونا موسوم به دلتا اظهار داشت: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته است لذا با بی توجهی به رعایت پروتکل ‌های بهداشتی امکان افزایش بستری‌ها و مرگ و میر در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

محمودی  با بیان اینکه گونه جدید کرونا بسیار مسری است و بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش ها دارد، یادآور شد: واریانت دلتا می تواند چرخش زیادی داشته باشد و مشاهده می شود که اکثر بستری ها در بیمارستان‌ها، به صورت خانوادگی است.

وی در ادامه استفاده از ماسک و خودداری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی را در راستای قطع زنجیره بیماری و کاهش مبتلایان ضروری برشمرد و گفت: عادی انگاری شهروندان با عدم توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی، پذیرایی از مهمانان در اماکن بسته، حضور در رستوران‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نه تنها این شهرستان را از وضعیت قرمز خارج نخواهد کرد بلکه سنندج را با وضعیتی بحرانی تر مواجه می‌کند.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تأکید بر انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از بیماری و انتقال آن به اطرافیان خود تصریح کرد: در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل نمایید.

محمودی یادآور شد: افرادی‌که واکسن را دریافت نموده اند حتما ملزم به رعایت استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستشوی مرتب دست ها و خودداری از تجمعات هستند، چرا که سطح ایمنی ایجاد شده توسط واکسن ها چه نوبت اول و دوم سه تا چهار هفته است.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز چهارشنبه ۲۰ مرداد۳۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۶۰۳ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۶۰ نفر آنها وخیم بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک هزار و ۴۲۰ نفر در کردستان قربانی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha