۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84434214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح اطعام و احسان حسینی در خراسان جنوبی آغاز شد

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۲
کد خبر: 84434214
طرح اطعام و احسان حسینی در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: به مناسب ماه محرم طرح اطعام و احسان حسینی از امروز (چهارشنبه) در استان آغاز شد و تا ۱۵ مهر امسال ادامه دارد.

رضا سلم‌آبادی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: طرح اطعام حسینی در قالب تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم و طرح احسان حسینی در قالب تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در این طرح ۲۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شود، اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای راه اندازی ۷۲ آشپزخانه طرح اطعام حسینی به نیت ۷۲ تَن شهید کربلا در استان انجام شده است.

سلم‌آبادی ادامه داد: در این طرح طبخ بیش از ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم و توزیع بیش از ۲۴ هزار سبد غذایی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری از جمله اهداف برجسته این دو طرح بوده و کمیته امداد می‌کوشد تا با متنعم ساختن سفره نیازمندان در ماه عزای سیدالشهدا (ع)، بین فرهنگ عاشورا و عواطف خانوارهای محرومان پیوند ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: اطعام نیازمندان در شب تاسوعای به نام قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و در شب عاشورا به نام سید الشهدا اباعبدالله الحسین (ع) نامگذاری شده است.

سلم آبادی به روش‌های مشارکت مردم و خیران در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شماره گیری کد دستوری #۰۵۶*۱*۸۸۷۷ و یا شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۱۰ بانک ملی از روش‌های مشارکت در این طرح است.

سال گذشته هشت میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی در طرح احسان حسینی در استان جمع آوری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha