دوز دوم واکسن کرونا به معلمان مازندرانی دهه اول شهریور تزریق می‌شود

ساری - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۸۲ درصد جامعه فرهنگیان این استان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند ، گفت که دوز دوم واکسن هم در دهه نخست شهریور ماه تزیریق می‌شود.

قربانعلی سهرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با تزریق دوز دوم واکسن کرونا به جامعه فرهنگیان مازندران، در صورت بازگشایی مدارس در مهرماه، بدن از ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا برخوردار خواهد شد. 

وی گفت : مرحله نخست واکسیناسیون جامعه فرهنگی مازندران شامل معلمان، نیروهای اداری و آموزشی رسمی و غیررسمی از طریق هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی در ۲۵ مرکز از پیش تعیین شده انجام شده است.

سهرابی از آن گروه از معلمان و دیگر شاغلان آموزش و پرورش که به هر علتی تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده اند ، خواست با توجه به فرصت به وجود آمده و گسترش موج پنجم بیماری کرونا، با مراجعه به مراکز از پیش تعیین شده نسبت به دریافت واکس اقدام کنند.

وی گفت : با هدف تسریع در فرآیند واکسینه کردن جامعه فرهنگیان مازندران، مرکز واکسینه در ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهر ساری واقع در مدرسه شاهد نیز راه اندازی شده است و برابر گزارش‌های دریافتی از صبح امروز تاکنون یکصد نفر از معلمان با مراجعه به این مرکز، نسبت به دریافت دوز نخست واکسن کرونا اقدام کرده اند.

معاون سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران در ارتباط با واکسینه کردن سایر افرادی که به هر شکل با جمعیت دانش آموزی سر و کار دارند از جمله رانندگان سرویس مدارس نیز اظهار داشت : در صورت مشخص شدن فهرست رانندگان سرویس مدارس، مقرر شده است این افراد در شهریور ماه دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کنند.

سهرابی گفت : با توجه به واکسیناسیون گسترده فرهنگیان مازندران علیه بیماری کووید ۱۹، خانواده ها نباید نگران بازگشایی مدراس در مهر ماه باشند و با برنامه ریزی صورت گرفته در نظر است بقیه جامعه فرهنگی که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکردند، تا آن زمان واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی هرگونه تصمیم مبنی بر زمان بازگشایی مدارس را منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد.

مازندران در سال گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی ۵۱۸ هزار و ۲۵۵ هزار دانش آموز داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha