شاعر آیینی: اسماعیلی، جوان نخبه علمی و فرهنگی ولایتمدار است
محمدمهدی اسماعیلی

شیراز-ایرنا- شاعر انقلابی و آیینی کشورمان گفت: "محمدمهدی اسماعیلی" گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جوان، انقلابی ، باتجربه، کاملا آشنا و متخصص در حوزه فرهنگ و هنر و ولایتمداری است که در مسیر دستیابی به آرمان‌ها و اهداف انقلاب حرکت می‌کند.

احد ده‌بزرگی پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: گزینه پیشنهادی آیت‌الله رییسی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوابق اجرایی بسیار خوبی در عرصه فرهنگ و هنر برخوردار و فعالیت‌های قابل توجهی در این عرصه داشته است.
وی اسماعیلی را جوانی منصف و دلسوز و یکی از چهره‌های فرهنگی و علمی نخبه جبهه انقلاب دانست که با ابعاد و زوایای فرهنگ و هنر آشناست.
این شاعر شیرازی ادامه داد: برخورداری از توان و نیروی جوان، توأم با تجربه می‌تواند یک وزیر را در طول مسیر دشوار وزارت یاری کند که این ویژگی در وزیر پیشهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.
ده‌بزرگی از ولایتمداری به عنوان خصوصیت اصلی محمدمهدی اسماعیلی نام برد و گفت: ولایتمداری از ویژگی‌های بارز اسماعیلی است، وی فردی انقلابی است که در مسیر دستیابی به آرمان‌ها و اهداف انقلاب حرکت می‌کند.
وی افزود: ما وزیری می‌خواهیم که با درد اهالی هنر آشنا باشد و برای ارتقای جایگاه هنر و هنرمندان فعالیت کند؛ اسماعیلی شناخت خوبی از افراد فعال در عرصه هنری دارد و با مشکلات و دغدغه های جامعه هنری آشنا است.
این شاعر آیینی و انقلابی بیان کرد: امیدوارم که با حضور آقای اسماعیلی در وزارت فرهنگ و ارشاد شاهد تحولی مثبت در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.
ده‌بزرگی، مشکلات مالی و معیشتی را عمده‌ترین معضل هنرمندان دانست و گفت: اکثر هنرمندان وضعیت معیشتی خوبی ندارند و با مشکلات عدیده مالی روبه‌رو هستند. متأسفانه اغلب هنرمندان از پس هزینه های زندگی بر نمی‌آیند. انشاءلله دولتمردان بتوانند تدابیر لازم را برای رفع مشکلات معیشتی هنرمندان اتخاذ کنند.
وی همچنین به فعالیتهای خود در عرصه هنری اشاره کرد و افزود: بنده دارای مدرک درجه یک هنری هستم. آثار بسیاری را خلق کردم و در اختیار جامعه هنری گذاشتم و فعالیت‌های بسیاری را در قالب برگزاری مراسم‌های مختلف و شب شعرهای عاشورا برای ارتقا فرهنگ و هنر در سطح استان فارس انجام داده‌ام و هم اکنون از دولتمردان انتظار دارم که به قشر هنرمندان توجه بیشتری داشته و به فکر معاش هنرمندان باشند.
وی با اعتقاد به اینکه دولت سیزدهم دولتی ولایت‌مدار و عدالت محور است، گفت: برقراری عدالت، تلاش برای احقاق حق مستضعفان و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه کشور از مهمترین اهداف یک دولت ولایت‌مدار به شمار می‌رود و دولت ولایت‌مدار، دولتی است که به این مسائل واقف بوده و برای مصلحت مردم و جامعه اسلامی در راه اسلام و ارزش‌ها حرکت می کند. 

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی است.
عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صدا وسیما، معاون فرهنگی‌ و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان، عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضاییه و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از سوابق اجرایی اسماعیلی است.
رییس‌جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha