۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84434523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۶۵ درصد واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در حوزه ساختمانی

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: حدود ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی استان در بخش مصالح ساختمانی فعال هستند و اگر در این ارتباط چاره اندیشی نشود، استان با بحران مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا عباس جرجانی روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن افزود: از ۱۰۰ درصد ظرفیت محصولات تولیدی داخلی استان استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برای رونق گرفتن تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی نیاز به بازاریابی فعال داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون مصوبات، درباره استفاده دستگاه‌های دولتی از مصالح تولید داخل استان بوده و برای اولین بار در خراسان جنوبی درباره حمایت بخش خصوصی از مصالح تولید شده در استان تفاهم‌نامه امضا می‌شود.

وی با قدردانی از همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: براساس تفاهم‌نامه مقرر شده با حمایت و همکاری اداره کل راه و شهرسازی اراضی مورد نیاز برای ذخیره مصالح ساختمانی در اختیار اتحادیه مصالح فروشان قرار گیرد و مصالح به صورت کلی از آنجا توزیع شود.

جرجانی ادامه داد: بدون شک این کار باعث کاهش هزینه‌های تمام شده متقاضایان ساخت مسکن ملی در استان خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای اجرای بهتر این طرح بسیاری از تولیدکنندگان با سود بسیار ناچیزی آماده همکاری هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: همچنین اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اعلام کرد حتی در مواردی که تولید داخل استان نداریم امکان ورود آن با قیمت کارخانه و با اخذ تخفیف کالا میسر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از ایجاد این تفاهم‌نامه گفت: به عنوان یکی از متولیان تامین زمین و مسکن در طول سه دهه خدمت خود اولین بار است که چنین طرح کاربردی و مؤثری می‌بینم.

علی اصغر آسمانی مقدم افزود: در طرح اقدام ملی مسکن شهرستان‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شده است.

وی اظهار داشت: در طرح ساخت ۱۰ هزار واحد روستایی که چند سال پیش انجام شد، به منظور تأمین مصالح با مشکل مواجه بودیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با این تفاهم‌نامه برای بهره‌مندی از خرید انبوه به تولیدکنندگان و کاهش قیمت مصالح به متقاضیان کمک شایانی می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی نیز در این آیین با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری به منظور اجرای بهتر این تفاهم‌نامه هستیم گفت: در گذشته سازمان نظام مهندسی با اعمال ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های نظارتی به کاهش هزینه در طرح اقدام ملی مسکن کمک کرده است.  

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: برای اولین بار است که دستگاه‌های نظارتی به تمام معنا، به مثابه یک بازوی قوی در کنار دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی همراهی کرده تا تفاهم نامه تنظیم شود.

حسن علیزاده افزود: استان خراسان جنوبی جزو اولین استان‌های کشور در بحث تأمین زمین‌های طرح ملی مسکن بوده است.

وی اضافه کرد: پنج هزار و ۷۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن زمین تحویل گرفته‌اند و تعدادی نیز برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به تفاهم نامه‌های دیگر با سایر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در طرح اقدام ملی تفاهم نامه‌های زیادی با ایثارگران، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش و سایر ایجاد شده که بیشترین میزان واگذاری مربوط به بهزیستی و کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد عملیات اجرایی آغاز شده است، بیان کرد: همکاری‌های خوبی با سازمان نظام مهندسی شکل گرفته و به طور مثال در موضوع مطالعات خاک، تخفیفات مناسبی از سوی این سازمان داده شد.

علیزاده عنوان کرد: پس از شروع تنظیم تفاهم‌نامه در استان، مصوبه هیأت دولت ابلاغ شده و هنوز به مرحله صدور دستورالعمل اجرایی نرسیده است اما در استان خراسان جنوبی  قبل از این موضوع تفاهم‌نامه را امضا می‌کنیم.

رییس اتحادیه مصالح فروشان ساختمانی استان هم گفت: حضور دلالان و تأمین مصالح خارج از استان دارای مشکلات فراوانی بود که با آن مواجه هستیم و با اجرای این طرح این دو مشکل را نخواهیم داشت.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه؛ کیفیت یکسان ساخت و سازها و همچنین عدالت را شاهد خواهیم بود عنوان کرد: علاوه بر تخفیفات قبلی با کاهش هفت درصد سود خرده فروشی آماده هستیم تا کمک مضاعفی به متقاضیان اقدام ملی مسکن انجام دهیم که قطعا منافع این طرح به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha