فرماندار: ۷۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در مشهد تزریق شده است

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: تاکنون بیش از ۷۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در مشهد تزریق شده و روز چهارشنبه نیز واکسیناسیون مردم در مناطق کم‌برخوردار این کلانشهر در برابر کرونا با جدیت بیشتری آغاز شده است.

به گزارش فرمانداری مشهد، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در بازدید از یک مرکز واکسیناسیون تجمیعی در مشهد افزود: از امروز - چهارشنبه - با همکاری بسیج جامعه پزشکی بیست و پنجمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی در مشهد فعالیت خود را با هدف واکسینه کردن اقشار کم برخوردار در حاشیه کلانشهر مشهد آغاز کرده است.

فرماندار: ۷۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در مشهد تزریق شده است

وی گفت: این مرکز واقع در بلوار پنج‌تن ۴۷ آغاز به کار کرده است، همچنین علاوه بر ۲۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون؛ پایگاه های جامع سلامت نیز اقدام به تزریق واکسن کرونا به گروه های سنی و اقشار جامعه هدف می کنند.

فرماندار مشهد پیش‌تر در خصوص افزایش شرایط حاد کرونایی در مشهد اظهار کرده بود که تداوم برگزاری برخی مراسم خانوادگی، دورهمی‌ها و همچنین افزایش سفر و ورود مسافران به مشهد در طول ماه ذی‌الحجه، موجب افزایش‌ شیوع ویروس کرونا و وضعیت دشوار کنونی در این کلانشهر شده است.  

هاشمی خاطرنشان کرد: ظرف روزهای اخیر سیاست کاهش سفر با جدیت دنبال شده و در همین راستا میزان سفر ریلی به مشهد ۴۸ درصد، سفرهای هوایی ۷۲ درصد و مسافرت جاده‌ای با استفاده از اتوبوس به این کلانشهر مذهبی به میزان ۳۸ درصد نسبت به هفته پیش کمتر شده است.  

وی گفت: همچنین وضعیت جاری در مراکز و مکانهای مرتبط نظیر مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا به شهروندان، بیمارستانها و آرامستانهای این شهر در چهارچوب بازدیدها و سرکشی مستمر در حال بررسی نظارتی و رصد است و همه دستگاه‌های مرتبط در سطح مشهد با تمام توان در مقابله با بحران شیوع کرونا فعال هستند.  

شهرستان مشهد بیش از ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از سه میلیون نفر از این تعداد در کلانشهر مشهد و مناطق حاشیه نشین آن سکونت دارند.

بر اساس آمارهای غیررسمی هم اکنون تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در مشهد شامل مبتلایان قطعی و نیز مشکوک به بیش از ۲۰۰ نفر در روز رسیده است و مسوولان بهداشتی و سیاسی در مشهد و خراسان رضوی از هموطنان درخواست کرده اند به هیچ وجه به مشهد سفر نکنند تا بحران جاری کرونا در این کلانشهر مسافرپذیر مرتفع شود.
هم اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر را در کشور گرفته است. همچنین سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha