۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱
کد خبر: 84434692
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

همایش شیرخوارگان حسینی در بابل مجازی برگزار می‌شود

ساری - ایرنا - فرماندار بابل گفت که بابلی‌ها به بنرهای سطح شهر برای حضور در مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلی بابل توجه نکنند چرا که این مراسم مجازی برگزار می‌شود.

قربانعلی ولیزاده بورا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تعدادی بنر در سطح شهر نصب شده که مردم را برای شرکت در مراسم حضوری شیرخوارگان حسینی دعوت کردند که این مراسم به علت شرایط حاد کرونایی در بابل حضوری برگزار نمی‌شود.

بنرهایی از روز سه شنبه در سطح شهر بابل نصب شده و از طریق فضای مجازی هم در حال دست به دست شدن است که در آن مردم را به شرکت در مراسم حضوری شیرخوارگان حسینی در مصلی بابل فرا می خواند. این بنرها را مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با عنوان "صدای لا لایی می آد" در سطح شهر بابل نصب کرده است.

وی ادامه داد : بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری تمامی مراسم تجمعی که رعایت پروتکل های بهداشتی را سخت کند ، ممنوع است و مراسم شیرخوارگان حسینی هم در روز جمعه به صورت مجازی برگزار می شود و دلدادگان سالار شهیدان و یاران با وفایش این مراسم را در منازل به صورت مجازی دنبال کنند.

 فرماندار بابل گفت : همچنین دسته روی های محلی اعم از هیات های شهری یا روستایی که از یک روستا به روستاهای همجوار می رفتند ، ممنوع است و شهروندان در این زمینه به طور جدی همکاری داشته باشند.

وی افزود : در هفته جاری حدود یکهزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بابل بستری شدند که رقم بسیار بالایی است در عین حال که آمار بستری بیماران کرونایی همچنان در مدار افزایشی قرار دارد.

ولیزاده بورا گفت : در مرکز بستری موقت بیماران کرونایی هم روزانه به بیش از ۴۶۰ بیمار کرونایی خدمات ارائه می شود که این بالاترین ظرفیت خدمت رسانی کادر درمانی است و گنجایش بیشتر از این وجود ندارد.

وی افزود : شهروندان بابلی این روزها شاهد هستند که مراکز درمانی این شهر مملو از بیماران کرونایی است و اگر در ایام سوگواری سالار شهیدان بخواهند در مراسم تجمعی شرکت کنند وضعیت کرونایی بابل بسیار وحشتناک و غیرقابل کنترل خواهد شد.

این مسئول گفت : همه ما دلداده آزادمرد شهید دشت نینوا و یاران باوفایش هستیم و بیش از هزار سال در زیر بیرق این بزرگوار عزاداری کردیم ، اما شرایط عزاداری امسال متفاوت تر از تمامی سال های گذشته است چون ویروس جهش یافته دلتا دیگر پیر و جوان و کودک نمی شناسد و همه را درگیر کرده است و تنها راه نجات و برون رفت از این وضعیت بازگشت مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد.

فرماندار بابل افزود : روند واکسیناسیون در بابل رضایت بخش است و تاکنون بیش از ۱۵۲ هزار دز واکسن کرونا در بابل تزریق شد و با حداکثر ظرفیت در حال انجام می باشد ، ولی واکسن زمانی می تواند موثر باشد که اولا دوز دوم هم تزریق شده باشد و ثانیا قاطبه جمعیت واجد شرایط واکسینه شوند.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۲۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی این دانشگاه ، رکورد بستری بیماران کرونایی در بابل شکسته شد و آمار کل بستری به یک هزار و ۴۳۰ نفر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha