۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۴۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84434795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمامی اطلاعات ثبت احوال در خراسان جنوبی مکانیزه می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: با پروژه ایجاد پایگاه سببی و نسبی ثبت احوال که یکی از برنامه‌های بزرگ سازمان ثبت احوال کشور است تمامی اطلاعات این سازمان مکانیزه می‌شود.

علیرضا مهرآور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر امکان پاسخگویی به درخواست‌های ارائه شده به صورت مکانیزه وجود ندارد.

وی ادامه داد: استعلام‌های انجام شده اکنون از سوی محاکم و مراجع مربوطه به صورت غیرمکانیزه مبتنی بر بررسی انسانی انجام می‌شود که به هیچ وجه مطلوب سازمان نبوده و پاسخگوی نیازهای امروزه تراکنش‌های دولت الکترونیک نیست.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای این پروژه باید به‌زودی در ادارات ثبت احوال استان آغاز شود اظهار داشت: اجرای چنین برنامه‌ها و اهداف بزرگی مستلزم تامین اعتبارات مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: پروژه ایجاد پایگاه سببی و نسبی ثبت احوال در فازهای ورود اطلاعات و نظارت، پیدایش و تایید شماره ملی و ارائه سرویس‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی اجرا خواهد شد.

مهرآور عنوان کرد: انتظار می‌رود پس از ایجاد پایگاخ اطلاعات سببی و نسبی، سازمان ثبت احوال بتواند ضمن حفظ حقوق شهروندی و حریم خصوصی اشخاص حقیقی و در چارچوب ماده ۳۴ قانون ثبت احوال، انواع سرویس‌های الکترونیک مبتنی بر این پایگاه را بر اساس صلاحیت قانونی و سطوح دسترسی تعریف شده بهره‌برداران در اختیارشان قرار دهد.

وی یادآور شد: در وضعیت مطلوب علاوه بر ایجاد سرعت در پاسخگویی به نیاز بهره‌برداران، افزایش سطح رضایتمندی شهروندان نیز حاصل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha