روند مرگ و میر بیماران کرونایی در استان همدان افزایشی است

همدان - ایرنا - سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: روند مرگ و میر بیماران کرونایی در این استان افزایشی است و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر براثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

به گزارش ایرنا، محمد خزایی روز پنجشنبه در نشست اعضای کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا پیش بینی کرد با توجه به وضعیت کنونی و روند رو به رشد فوتی ها آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا تا چهار هفته آینده به ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر در روز هم برسد.

وی پیشنهاد داد: برای کاهش آمار مبتلایان و متوفیان کرونایی محدودیت های پیش بینی شده تشدید شود و تنها اعمال محدودیت تردد و مسدود کردن برخی از مسیرهای تفریحی و پرتردد و ترافیکی را کافی ندانست.

رییس مرکز بهداشت استان همدان اضافه کرد: ابتدا باید چرایی حضور شهروندان در بیرون از منزل را بررسی کرد که طبق یافته ها اغلب مردم برای پاساژکردی و حضور در رستوران از منزل خارج می شوند بنابراین باید با بستن این اماکن امکان حضور مردم در بیرون از خانه را سلب کرد.

خزایی ادامه داد: در صورت باز و فعال بودن رستوران ها و پاساژها، مسدود کردن مسیر اماکن تفریحی، تاثیری در کاهش آمار کرونا نمی گذارد و تلاش عوامل انتظامی نیز هدر می رود.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: افزایش میزان بیماران ورودی به بیمارستان ها ناشی از ضعف کنترل ها است.

خرایی تاکید کرد: بنابراین پیشنهاد و خواسته واضح و دقیق دانشگاه علوم پزشکی تعطیلی یک هفته ای استان است و در این صورت می توان بیماری کووید ۱۹ را در همدان مهار و کنترل کرد.

وی با بیان اینکه تا روز شنبه و تصمیم گیری ملی درباره وضعیت استان ها نباید منتظر ماند اظهار داشت: طبق گزارش کارشناسان بهداشت محیط هیات های عزاداری نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام و همکاری لازم را داشتند.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: با وجود رعایت ۹۰ درصدی پروتکل های بهداشتی در هیات های عزدارای اما برخی مواقع شاهد تجمع در قسمت ورودی و خروجی هیات ها هستیم که بیشترین مشکل نیز به ازدحام و تجمع افراد در حاشیه هیات ها، ایستگاه های صلواتی و محل توزیع نذورات برمی گردد.

خزایی خواستار فعال شدن تیم های مشترک برای بازرسی و بررسی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی شد و از آمادگی پیوستن بازرسان معاونت بهداشتی به این تیم ها برای کمک و تقویت این گروه ها خبر داد.

وی با بیان اینکه برگزاری آیین عزاداری در مکان های مسقف و دسته روی ممنوع است اظهار داشت: با توجه به خنک بودن هوای همدان برگزاری مراسم در فضای باز مشکلی برای عزاداران حسینی ایجاد نمی کند.

رییس مرکز بهداشت استان همدان خواستار تعطیلی پاساژها و بازارهای سربسته از جمله اکباتان و مظفریه به عنوان کانون های مهم گردش ویروس، جلوگیری از فعالیت دستفروشان در شب بازارها و پیاده راه بوعلی، جلوگیری از فعالیت باشگاه های بدنسازی به علت فعالیت در زیر زمین و مکان های بدون تهویه مناسب شد.

خزایی بیان کرد: تعطیلی آرایشگاه ها با اولویت آرایشگاه های زنانه مورد تاکید است همچنین شهر ماشین به علت تجمع بی شمار رانندگان در محوطه این محل و مرکز شماره گذاری خودرو باید تعطیل شود.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: رستوران ها و فست فودها نه با ظرفیت کم بلکه باید تنها به صورت غذای بیرون بر فعالیت کنند همچنین نظارت بر اماکنی نظیر بوستان ها، میادین اصلی، میدان آرامگاه بوعلی و باباطاهر تشدید شود.

وی بیان کرد: با توجه به مراجعه شهروندان در روزهای پنجشنبه و جمعه به آرامستان انتظار می رود باغ بهشت در این روز بسته شود هر چند در طول هفته نیز به علت افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا شاهد افزایش بار مراجعه به این اماکن هستیم.

خزایی ادامه داد: در بین صنوف میزان مراجعه و ازدحام در موبایل فروش ها و تعمیرات تلفن همراه  و طلافروشی ها زیاد است که باید برای فعالیت این صنوف محدودیت هایی ایجاد کرد تا مانع از گسترش ویروس شد.

به گزارش ایرنا تمامی شهرستان های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha