۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84435360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده مجلس: جوانگرایی در کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم لحاظ شده است

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص مهم جوانگرایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در چینش کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته که این مورد از نکات مثبت به شمار می‌رود.

قدرت‌الله حمزه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه‌بر آن یکی دیگر از نکات مثبت کابینه پیشنهادی معرفی برخی افراد با پشتوانه مدیریتی قوی و سابقه قابل قبول است.

وی در عین حال از نظارت دقیق و بررسی جدی وزرای پیشنهادی از سوی نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی خبر داد و با بیان اینکه شایسته‌سالاری و عدالت‌گرایی از مهمترین شاخص‌های بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی است، تصریح کرد: هر چند مطالباتی از سوی مردم استان وجود دارد که در فهرست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، انتخاب وزرایی از مناطق زاگرس‌نشین کمتر دیده شده است اما شاخص رای اعتماد نمایندگان استان بر مبنای تخصص، تعهد، سابقه و ویژگی‌هایی نظیر شایستگی و عدالتخواهی است.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس فرصت دارند تا ظرف یک هفته در کمیسیون‌های تخصصی به بررسی کارنامه و ابعاد مختلف شایستگی وزرای پیشنهادی بپردازند و سپس با مطرح کردن در صحن علنی مجلس و اعلام نظرات موافق و مخالف و پس از آن با جمع‌بندی بررسی‌ها، نتیجه رای اعتماد به کابینه سیزدهم مشخص شود.

حمزه، ساماندهی اقتصاد کشور را از مهمترین وظایف دولت سیزدهم دانست و گفت: در این مسیر نمایندگان مجلس نیز دولت را یاری می‌دهند و تلاش می‌شود تا اعتماد مردم و حضور آنها در پای صندوق‌های رای را به بهترین نحو پاسخ دهیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی کمتر از یک هفته بعد از برگزاری مراسم تحلیف روز چهارشنبه فهرست اسامی وزیران پیشنهادی را در نامه رسمی به محمد باقر قالیباف تقدیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha