سردشت ظرفیت‌های بی‌نظیری برای توسعه کشاورزی و گردشگری دارد

مهاباد- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرستان مرزی سردشت ظرفیت های بی نظیری در بخش کشاورزی و گردشگری دارد که برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند نقش مهمی در توسعه آن داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی شهریاری روز پنجشنبه در در جریان سفر به سردشت در جلسه بررسی پروژه های زیرساختی این شهرستان،با بیان اینکه این شهرستان هم در زمینه کشاورزی و هم در زمینه گردشگری دارای پتانسیل بالایی است اظهار داشت: در کنار ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری،  امنیت کامل و میهمان نوازی مردم این خطه مجموعه‌ بسیار مناسبی را برای حضور گردشگران ایجاد کرده است.

وی افزود: شهرستان سردشت در کنار ظرفیت های خوب گردشگری در بخش کشاورزی نیز از توانمندی بالایی برخوردار است و برخی محصولات آن در سطح استان منحصر به فرد است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هدف گذاری های انجام شده برای بهبود شاخص های سردشت گفت: با استفاده از توسعه محصولات کم آب بر می توان به بهبود معیشت منطقه کمک کرد.

شهریاری یکی از نقاط ضعف این شهرستان را مشکلات آب روستایی عنوان کرد و افزود: مقرر شد برای تامین آب ۳۰ روستای اولویت دار از محل اعتبارات استانی و ملی به صورت ویژه و در زمان کم تخصیص صورت گیرد.

وی با تاکید بر آسفالت ۳۶ کیلومتر راه روستایی در سالجاری در این شهرستان تاکید کرد: در حوزه راه و شهرسازی پیگیری تکمیل پروژه‌های مسکن مهر با تخصیص اعتبار به ارزش ۶٢ میلیارد ریال و اتمام فاز اول تعریض و بهسازی محور نالاس_سردشت باید شتاب بگیرد. 

شهریاری افزود: ۲ کیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی محور سردشت - نلاس نیز که عملیات بهسازی آن با اعتبار ١٠۵ میلیارد ریال آغاز شده بود در هفته دولت افتتاح می‌شود. 

وی اضافه کرد: ظرفیت سد سردشت برای استفاده دهیاری ها از قابلیت های گردشگری و کشاورزی نیز آماده شده است که باید با برنامه ریزی لازم مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای سه بخش ربط ، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۷۰ روستا و چهار است.


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha