۲۲ مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

استان‌ها- ایرنا- روزهای جدال با ویروس کرونا تمامی ندارد و اینک مردم تمامی نقاط کشورمان با موج پنجم دست و پنجه نرم می کنند اما در عین حال از عزاداری برای سالار و سرور شهیدان نیز غافل نیستند.

در شب و روزهایی که به نام و یاد امام حسین علیهم السلام و ۷۲ تن از یاران باوفایشان به سوگ نشسته‌ایم، و در شرایطی که ابتلا و فوتی های کرونا غم بر دلمان و رنج و سختی بیماری بر تنمان گذاشته است با توسل به وجود مقدس آنان و لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری، آیین های عزاداری در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

بر اساس گزارش های میدانی خبرنگاران مراکز استانی ایرنا، مسوولان وزارت بهداشت و ادارات کل تبلیغات اسلامی بر برگزاری عزاداری محرم در فضاهای باز به همراه ماسک و رعایت فاصله گذاری تاکید دارند و در این رابطه هیات های عزاداری نیز طبق اعلام مصوبه جدید قرارگاه عملیاتی کشور عمل می کنند.

البته در این میان برخی تذکرات تلفنی و کتبی به هیات هایی که در رابطه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضعیف عمل کرده اند نیز داده شده و نظارت کامل اعمال می شود تا مردم با آسودگی خاطر در رثای سالار شهیدان سوگواری کنند و از خطرات احتمالی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هم در امان باشند.

همچنین بر اساس اعلام قرارگاه عملیاتی کشور با توجه به نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی، این نگرانی وجود دارد که به‌دلیل ازدحام جمعیت در آیین عزاداری شرایط کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا وخیم‌تر شود، بنابراین هیات‌های مذهبی باید نسبت به زمان برگزاری مراسم توجه ویژه داشته باشند و حداکثر زمان را یک تا یک ساعت و نیم آن هم‌ در فضای باز در نظر بگیرند.

در کنار این اقدامات پیشگیرانه و بنابر تاکید مقام معظم رهبری طرح شهید سلیمانی نیز بار دیگر با قوت و قدرت اجرایی می شود تا شاهد تغییر در رویه بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از آن باشیم.
امروز نیز همزمان با اولین جمعه ماه محرم بنا به رسم هر سال همایش شیرخوارگان حسینی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و با جمعیت محدود در برخی نقاط کشور برگزار شد و در این مراسم معنوی مادران با پوشاندن لباس سبز و مشکی بر تن فرزندان شیرخواره خود به یاد حضرت علی اصغر(ع) عزاداری و کودک خود را نذر قیام کوچکترین شهید کربلا کردند. 

۲۲ مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در میان خبرهای کرونایی طی چند روز گذشته کمبود دارو و سرم برای بیماران در صدر اخبار قرار گرفته است که در این رابطه امروز مطلبی به نقل از رییس کل دادگستری هرمزگان مبنی بر صدور دستور ترخیص فوری محموله مواد اولیه تولید سرم از بندرشهید رجایی منتشر شد.

علی صالحی اعلام کرد: دستور ویژه قضایی برای ترخیص فوری این محموله و انتقال آن به صنایع تولید سرم، صادر شده است و در نتیجه آن، کامیون ها در حال بارگیری و انتقال این محموله به واحدهای تولید سرم هستند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مأموریت ویژه ای به دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس داده شد تا ضمن نظارت بر مراحل ترخیص، با همکاری مسوولان بندر شهید رجایی بندرعباس، این محموله بزرگ مواد اولیه، پس از بارگیری به صنایع تولید سرم ارسال شوند.

در بخش دیگری از خبرهای کرونایی امروز مروری داریم بر وضعیت استان‌ها

بنابر اعلام دانشگاه های علوم پزشکی استان های مختلف روند ابتلا به کرونا همچنان سیر صعودی دارد و پرشدن تخت های بیمارستانی، افزایش شمار مبتلایان و مراجعه بیماران به مراکز درمانی و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در میان مردم از مهمترین مطالبی است که بار دیگر زنگ خطر رسیدن به وضعیت بحرانی کرونایی را درکشور به صدا در آورده است.

البرز / افزایش روزانه مراجعه مبتلایان کرونا به مراکز درمانی از یک هزار و ۷۷۰ نفر به بالای چهار هزار و ۲۰۰ نفر، انتقال ۲۲۵ بیمار بدحال به بخش مراقبت های ویژه و فوت ۲۲ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته، رعایت پروتکل های بهداشتی زیر ۵۰ درصد، تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها حدود یک هزارو ۳۰۰ نفر، بستری در بخش مراقبت های ویژه حدود ۲۴۰ نفر، سه شهرستان کرج ، فردیس و نظرآباد در وضعیت قرمز تیره ، ساوجبلاغ ، چهارباغ و اشتهارد قرمز و شهرستان طالقان نارنجی کرونایی قرار دارد.

ایلام / بستری ۱۰۳ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی، سه فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان های ایلام، دهلران، آبدانان، مهران، دره شهر، ایوان و چوار در وضعیت قرمز، بدره و چرداول در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارد.

اصفهان / بستری بیش از سه هزار بیمار دارای علائم ابتلا به کووید-۱۹در بیمارستان‌ها، وخیم بودن حال ۴۰۰ نفر، وضعیت قرمز در استان

آذربایجان غربی / مهیا کردن ۲ هزار تخت بیمارستانی توسط ارتش، ابتلای روزانه بیش از هزار نفر و دو رقمی شدن فوتی ها و فوت ۲۱ نفر طی شبانه روز گذشته، بستری شدن ۲۴۵ نفر در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی، تزریق  ۵۸۵ هزار و ۸۸۹ دوز واکسن کرونا تاکنون

کهگیلویه و بویراحمد / افزایش شمار مبتلایان، ۶۳۱ بیمار بستری در بیمارستان‌ها، مثبت شدن ۴۵ درصد موارد آزمایش کرونا 

کرمانشاه / شناسایی ۵۵۷ مبتلای جدید و فوت ۶ نفر در شبانه روز گذشته، هم اکنون هزار و ۹ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند، روزانه حدود ۱۰۰ نفر بستری می شوند، بیش از ۲۷ درصد مردم استان تاکنون حداقل دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، کمبود دارو وجود ندارد، تزریق هشت هزار دوز واکسن در قصرشیرین و ۳۱ فوتی در این شهرستان تاکنون، وضعیت ۱۰ شهرستان قرمز، یک شهرستان نارنجی و سه شهرستان زرد است.

هرمزگان / وضعیت شیوع کرونا بحرانی، ۱۳ فوتی در شبانه روز گذشته، یک هزار و ۲۹۷ بستری در بیمارستان، ۱۱۴ نفر بشتری در بخش مراقبت های ویژه، تزریق ۴۱۹ هزار و ۴۳۹ دوز واکسن کرونا تاکنون، برپایی بیمارستان صحرایی با ۲۴ تخت در محوطه بیماستان شهید محمدی بندرعباس و آماده شدن یک بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه

خوزستان / هنوز به اندازه کافی تخت وجود دارد و بیمارستان های دولتی، تامین اجتماعی و نظامی در حال پذیرش بیمار هستند، ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

خراسان رضوی / بستری شدن ۷۲۵ نفر طی روز گذشته ۷۲۵ در بیمارستان ها، تعداد کل بستری ها سه هزار و ۲۰۹ نفر، تعداد فوتی ها با تست قطعی مثبت ۶۰ نفر در روز، تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان ها، کمبود دارو، سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد، افزایش ظرفیت تزریق واکسن به ۵۰ هزار دوز در روز، هم اکنون ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

چهارمحال و بختیاری / تزریق ۱۸۳ هزار و ۶۶۳ دوز واکسن کرونا تاکنون، شناسایی ۶۱ هزار و ۲۷۹ نفر مبتلا به کرونا تاکنون، تمامی ۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

یزد/ بستری ۸۸۶ فرد بیمار کرونایی در مراکز درمانی، ۱۵۰ نفر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها، ۲ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون تمامی ۱۱ شهرستان‌ استان  در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

اردبیل / ۱۷۰ مورد ابتلا به کرونا، ۶۰ مورد بستری در بیمارستان و ۱۰ فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته، افزایش هفت برابری مبتلایان نسبت به یک ماه قبل، برگزاری نماز جمعه امروز صرفا در شهرستان های نارنجی شامل پارس‌آباد، بیله سوار، نیر، نمین، کوثر و جعفرآباد، هم اکنون ۶۵ کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان خلخال بستری‌ هستند، تزریق ۲۷۳ هزار و ۷۹۲  دوز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف تاکنون 

۲۲ مردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تازه ترین وضعیت کرونا در کشور

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (۲۲ مردادماه) اعلام کرد: ۵۲۷  بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

 از دیروز تا امروز( ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۷۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۸۵ نفر رسید. تا کنون سه میلیون و ۶۷۴ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

تاکنون ۱۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۷۵ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۱۷ دوز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

۷ هزار و ۱۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۶ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۶۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اکنون ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

در پایان هم چند گزارش حاصل تلاش خبرنگاران مراکز استانی ایرنا در روزهای کرونایی بخوانید با این عناوین:

پیک پنجم و داروخانه‌هایی که با شمار بالای بیماران کرونایی مواجه‌اند

نذر خون؛ یاری‌گر درمان‌گران گلستان در پیک پنجم شیوع کرونا

افسارگسیختگی کرونا در آمل زیر سایه عادی‌انگاری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha