خراسان رضوی ظرفیت تزریق روزانه ۵۰ هزار واکسن کرونا را دارد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر روزانه ظرفیت انجام ۵۰ هزار تزریق واکسن را در سطح استان داریم و با زیرساخت‌هایی که در روزهای اخیر ایجاد شده امیدواریم این ظرفیت ۲ برابر شود.

محمدصادق معتمدیان روز جمعه در حاشیه بازید از انجام واکسیناسیون کرونا در حاشیه شهر مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خوشبختانه به دنبال حضور وزیر بهداشت و درخواستی که از ناحیه استان انجام گرفت از امروز سهمیه واکسیناسیون افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مراکز پر تجمع مشهد، مناطق حاشیه‌ این شهر است که با توافقی که با سپاه امام رضا(ع) انجام گرفت بنا شد با حضور بسیج جامعه پزشکی، مراکز واکسیناسیون در این مناطق ایجاد شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که امروز نخستین مرکز واکسیناسیون سپاه در حاشیه شهر مورد بهره برداری قرار گرفت افزود: کمکها و حمایتهای آستان قدس رضوی و ظرفیتهایی که برای مقابله با کرونا اختصاص داد و همچنین کمکهای دانشگاهها به ویژه دانشگاه آزاد که در این بخش انجام داد جای قدردانی و تشکر دارد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می رود.
هم اکنون ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ۵۶۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۲۱۵ تن رسید.

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و چهار هزار و ۹۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون و  ۶۴۷ هزار و ۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و هفت هزار و ۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۹۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین ۱۴ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر، دوز نخست واکسن کرونا و سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۴۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲۶۲ دوز رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha