بخش جدید مراقبتهای ویژه کرونا در بیمارستان امام رضا مشهد راه‌اندازی شد

مشهد- ایرنا- بخش جدید آی. سی. یو در ساختمان گلستان مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای گسترش خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تجهیز و راه اندازی شد.

به گزارش روز جمعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد معاون توسعه مدیریت و منابع مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) گفت: با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا در این مجتمع این بخش با ۱۸ تخت تجهیز و راه اندازی شد.

دکتر مهدی یوسفی افزود : با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری کرونا و افزایش نیاز به تخت های مراقبت های ویژه و با همکاری خوب مدیریت پرستاری و گروه داخلی اعم از پرسنل، پزشک و پرستار با مهارت و تجربه آی. سی. یو  این بخش راه اندازی شده است.

وی با بیان این که پرسنل مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) از تمامی توان خود برای درمان بیماران کووید استفاده می‌کنند اضافه کرد: هدف ما این است که هیچ بیماری بدون این که خدمت کامل را از بیمارستان دریافت کند مرخص نشود.

معاون توسعه مدیریت و منابع مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) از تمامی کارکنان، مسوولان دانشگاه و خیرینی که در راه اندازی این آی. سی. یو مشارکت داشته اند قدردانی کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ۵۶۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۲۱۵ تن رسید.

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و چهار هزار و ۹۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون و  ۶۴۷ هزار و ۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و هفت هزار و ۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۹۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین ۱۴ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر، دوز نخست واکسن کرونا و سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۴۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲۶۲ دوز رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha