۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84435744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ابتلا به کرونا ۹ فوتی دیگر در چهارمحال و بختیاری برجا گذاشت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ بیمار ظرف ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند که بر این اساس شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

مجید شیرانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته یک هزار و ۵۵۱ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷۷بستری شدند و ۵۲۱ نفر نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی، مجموع بیماران بستری‌ کنونی در مراکز درمانی استان را ۶۶۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۱ بیمار بدحال هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

شیرانی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری و سرپایی استان در موج پنجم کرونا ۶ برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: تعداد بیماران بستری در استان از ۱۲۰ نفر به حدود ۷۰۰ بیمار و مبتلایان سرپایی از ۸۰ نفر در روز به ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از افزایش هشت برابری مصرف دارو و سِرُم مربوط به بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: با وجود این افزایش قابل توجه اما با مدیریت به کار گرفته شده تاکنون با کمبودی در این خصوص روبرو نشده‌ایم.

شیرانی خاطر نشان کرد: با وجود شتاب در امر واکسیناسیون، اما موثرترین راهکار کنونی برای مقابله با شیوع بیش از پیش کرونا در استان قطع زنجیره شیوع و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۲ مرداد) ۱۷۲ هزار و ۴۳۵ مورد نمونه‌گیری تشخیص کرونا در استان انجام شده است که بر اساس آن ۶۱ هزار و ۸۷۰  نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شده است.

هم اینک تمامی تخت‌های بیمارستانی این استان تکمیل شده و بیمارستان صحرایی برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha