عزاداری‌های محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

مشهد- ایرنا- سخنگوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی از مردم خواست مراسم عزادارای محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند.

محسن نجات روز شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش رو بودن تاسوعا و عاشورای حسینی و با توجه به شرایط بحرانی مشهد از لحاظ شیوع ویروس کرونا، مراسم عزاداری باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی برپا شود که البته نظارتها نیز در این خصوص افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: همچنین از هیاتهای عزاداری خواسته شده که در ایستگاه‌های صلواتی مقابل هیات ماسک و مواد ضدعفونی توزیع کنند.

سخنگوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور، بیمه امام حسین‌(ع) است و همه ارادت خاصی به سالار شهدا داریم اما در شرایط فعلی اولویت کشور، مدیریت کروناست و باید در بخشهای مختلف اهتمام ویژه در این خصوص وجود داشته باشد.
نجات افزود: خوشبختانه با همراهی مردم میزان ترددها در مشهد و جاده‌های خراسان رضوی رو به کاهش است و برای مهار کرونا باید همدلی، وفاق و عزم جدی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: همچنین در شرایط موجود رسانه‌ها نیز باید به جای ایجاد هراس و وحشت در جامعه، مردم را به رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ترغیب کنند، در این شرایط به همدلی نیاز داریم با سیاه نمایی کاری از پیش نمی‌رود.
سخنگوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی گفت: کادر درمان خسته است، رسانه‌ها می توانند با آرام سازی فضای موجود، آگاه‌سازی مردم و تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط شهروندان کمک حال کادر درمان باشند.
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می رود.
هم اکنون ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش روز جمعه مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۲۷  بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۷۴۲ تن رسید.

۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور از دیروز تا امروز ۲۲ مردادماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، شناسایی و چهار هزار و ۷۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

تاکنون ۱۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۷۵ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۱۷ دوز رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha