موج پنجم کرونا وضعیت نیمی از شهرستان‌های استان سمنان را قرمز تیره کرد

سمنان - ایرنا- طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های سمنان، سرخه، دامغان و شاهرود در وضعیت قرمز تیره قراردارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک وزارت بهداشت در شامگاه جمعه، شاهرود در استان سمنان از وضعیت قرمز به قرمز تیره(پرخطرتر)، سرخه از وضعیت نارنجی به قرمز تیره (پرخطرتر)، آرادان و میامی از زرد کرونایی به نارنجی و گرمسار از قرمز تیره به قرمز تغییر رنگ دادند.

اکنون در استان سمنان شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، سرخه در وضعیت قرمز تیره، گرمسار در وضعیت قرمز، شهرستان‌های مهدیشهر، میامی و آرادان نارنجی کرونایی هستند.

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان  درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ٣٧ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ از ظهر پنجشنبه تا جمعه در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند. 

به گزارش ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر جمعه اعلام کرد: ۵۲۷  بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

 از دیروز تا امروز ۲۲ مردادماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۷۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۸۵ نفر رسید، تاکنون سه میلیون ۶۷۴ هزار و ۵۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۱۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۶ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۶۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha