۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84436071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲ روستای شهرستان مرزی سردشت از گاز طبیعی برخوردار است

ارومیه- ایرنا- رییس اداره گاز سردشت گفت: ۴۲ روستای این شهرستان مرزی هم اینک از نعمت گاز طبیعی برخوردار است و تلاش برای گازدار کردن بقیه روستاها نیز با سرعت در حال انجام است.

محمد عمری روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه ۱۸۱ روستای این شهرستان قابلیت گازرسانی دارند، اظهار داشت: هم اکنون گازرسانی به ۲۲ روستای این شهرستان در قالب پنج محور با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

وی افزود: گازرسانی به این روستاها در قالب هفت روستای محور "زوران"، هفت روستای محور "ملاشیخ"، پنج روستای محور "دارساوین"، ۲ روستای محور "آلواتان" و یک روستای "بیوران" در حال انجام است.

رییس اداره گاز سردشت، افزود: هم اینک از مجموع روستاهای این شهرستان ۴۲ روستا از نعمت گاز بهره‌مند بوده و ۱۳۹ روستا فاقد این انرژی پاک هستند که براساس برنامه‌ریزی شرکت گاز استان، آنها نیز به تدریج به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.

عمری، با اشاره به ضریب نفوذ ۲۵ درصدی گاز در میان خانوارهای روستایی این شهرستان گفت: تلاش می‌شود با گازرسانی به روستاهای مدنظر این میزان تا بیش از ۴۰ درصد افزایش یابد.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است یکی از مناطق محروم آذربایجان غربی به شمار می رود.

آذربایجان غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است؛ هم اینک این استان با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.   

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha