نوبت گیری ۹۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت

تهران - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از نوبت‌گیری ۹۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا بیستم مرداد خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی با اعلام این خبر افزود: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۵۰ روز گذشته است و در این مدت  یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۶۹  نوآموز بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده اند که از این تعداد ۸۶۵ هزار و ۸۹۸  نوآموز معادل ۶۵ درصد بر اساس نوبت ارزیابی شده اند.

وی افزود: تاکنون کردستان، بوشهر، سمنان، قم، اردبیل، قزوین، مرکزی، ایلام، هرمزگان و خراسان شمالی به ترتیب بیشترین درصد نوبت‌گیری نوآموزان را در پایگاه‌های سنجش داشته‌اند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استنثایی اظهار داشت: کردستان، بوشهر، ایلام، همدان، مرکزی،  چهارمحال و بختیاری،  اردبیل، زنجان، قم و گیلان نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

حسینی در ادامه گفت: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و در پنج استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان به‌صورت پایلوت انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ نحوه شناخت نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری، نحوه اجرای طرح، نحوه انجام مداخلات شناختی و توان بخشی بعد از شناسایی سه گام طرح غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری است. گام اول طرح از طریق طراحی چک لیست که توسط متخصصان درون سازمان تهیه شده، پیگیری شد به لحاظ روایی مورد تایید ۱۵ متخصص دانشگاهی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha