آستان قدس رضوی اقلام بهداشتی بین هیاتهای مذهبی مشهد توزیع کرد

مشهد- ایرنا- مدیر امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی گفت: آستان قدس رضوی برای بسیج امکانات در مقابله با موج پنجم شیوع کرونا، ماسک و محلول بهداشتی بین هیات‌های عزاداری شهر مشهد توزیع کرد.

هادی غلامی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پیرو دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر بسیج تمامی بخشهای این نهاد برای مقابله با کرونا در مرحله نخست ۲۰۰ هزار ماسک بهداشتی و بسته‌های محلول ضد عفونی کننده بین ۲۰۰ هیات معرفی شده توزیع می‌شود و در مراحل بعد نیز این اقلام بهداشتی بین سایر هیات‌های مذهبی توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی علاوه بر افزایش تولید سرم در شرکت‌های داروسازی، تامین و توزیع ۳۰ هزار داروی رمدسیویر و ایجاد ۱۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان رضوی، اقلام بهداشتی مورد نیاز هیات‌های عزاداری را نیز تامین می‌کند.

مدیر امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی گفت: در این ایام، به تمامی هیاتهای مذهبی شهر مشهد که مورد تایید سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیاتهای مذهبی بوده و مجوز برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا را داشته باشند، تجهیزات بهداشتی ارائه می‌شود.‌

طبق آخرین گزارش سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مناطق قرمز کرونایی در خراسان رضوی به ۲۷ شهرستان افزایش یافته که ۱۵ شهرستان از این تعداد در وضعیت قرمز تیره هستند.

پنج هزار هیات مذهبی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ هیات در مشهد است. علاوه بر آن شورای هیات‌های مذهبی بانوان استان نیز با هزار و ۱۰۰ هیات فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha