۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 2087
کد خبر: 84436808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا ظرفیت بیمارستان‌های شاهرود را تکمیل کرد

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۹
کد خبر: 84436808
کرونا ظرفیت بیمارستان‌های شاهرود را تکمیل کرد

شاهرود- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود از تکمیل ظرفیت بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های امام حسین (ع) و بهار این دانشگاه خبر داد.

رضا چمن عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون ۲۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) و ۴۷ بیمار نیز در بیمارستان بهار بستری هستند.

وی افزود: از این تعداد ۳۰ بیمار در بیمارستان امام حسین(ع) و چهار بیمار نیز در بیمارستان بهار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به کاهش سن مبتلایان به کرونا تصریح کرد: سن بیشتر مبتلایان به کمتر از ۴۰ سال کاهش یافته و این موضوع نشان دهنده لزوم افزایش توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین جوانان است.

چمن با بیان اینکه شرق استان سمنان نیز به جمع شهرستان های با وضعیت بحرانی از نظر شیوع کرونا پیوسته است، یادآور شد: پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان نخستین راهکار مقابله با این بیماری است.

وی درخصوص برگزاری مراسم سوگواری حسینی نیز ابراز کرد: هیات ها باید با یک سوم ظرفیت و در مکان های روزباز در مدت زمان کم به برگزاری مراسم بپردازند.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود هم ۲ روز پیش اعلام کرده بود ؛   ۲۷۵ بیمار کووید۱۹ در این بیمارستان بستری بوده و روند بستری‌های کرونا به شکلی است که تا تکمیل ظرفیت تخت‌های این مرکز فقط ۲ روز دیگر مهلت وجود دارد.

به گفته وی ،  ظرفیت  این بیمارستان ۳۵۰ تخت است و  میانگین بستری روزانه در این بیمارستان  ۵۰ بیمار کووید۱۹ است ، روزانه به طور میانگین ۳۰ بیمار بهبود می‌یابند و ترخیص می شوند.

مقربیان با اشاره به اینکه بیماران کرونایی با گروه سنی پایین از جمله اطفال به بیمارستان بهار اعزام می شوند، ابراز داشت: موارد ابتلا در موج پنجم همه گیری بیشتر سنین زیر ۴۰ سال هستند که با حال بد مراجعه می‌کنند و بستری می شوند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha