ابتلا به کرونا در خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری است

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: با وجود افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی، همچنان میزان ابتلا به ویروس مزبور در این استان کمتر از میانگین کشوری آن است.

دکتر مهدی قلیان اول روز شنبه در نشست خبری ستاد پیشگیری از کرونا اظهار داشت: میزان ابتلا به کرونا در خراسان رضوی، ۱۱.۵ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، در حالی که این میزان در تهران ۱۶ نفر در ۱۰۰ هزار نفر و در مازندران ۳۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر است.
وی رتبه خراسان رضوی از نظر ابتلا به کرونا در بین استانهای کشور را در میانه های جدول عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: دیروز ۸۳۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شدند و میزان کل بستری شدگان استان به سه هزار و ۵۴۶ نفر رسید که از این تعداد ۵۸۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
دکتر قلیان افزود: ۷۰ درصد کل بستری شدگان کرونایی استان خراسان رضوی متعلق به کلانشهر مشهد است.
وی گفت: در هیچ دوره ای، شمار مبتلایان سرپایی و بستری کرونا در خراسان رضوی به اندازه موج پنجم آن نبوده است، به طوری که در آبان ماه بیشترین تعداد بیماران این استان ۲ هزار و ۱۳۰ مورد بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در بخش سرپایی روزانه هشت هزار و ۸۰۰ آزمایش کرونا در قالب "پی. سی. آر و رپید تست" برای مراجعه کنندگان به مراکز منتخب کرونای زیر پوشش این دانشگاه انجام می شود.
وی گفت: مراکز منتخب کرونا که ۶ مورد آن شبانه روزی است به عنوان مرکز درمانی سطح یک کرونا محسوب می شوند،  در حالی که برخی از مردم آن را به عنوان یک آزمایشگاه تشخیص تست انگاشته و انتظار دارند که هر وقت مراجعه می کنند باید از آنها تست گرفته شود.

۲۵ درصد جمعیت خراسان رضوی تاکنون واکسینه شده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون حدود ۲۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نسبت به کووید ۱۹ واکسینه شده اند.
دکتر قلیان افزود: این تعداد در جمعیت بالای ۴۵ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۸ درصد است.
وی گفت: روزانه ۵۵ هزار دز واکسن کرونا در خراسان رضوی تزریق می شود که از این میزان ۳۵ تا ۴۰ هزار دز آن مربوط به حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
وی گفت: بسیج جامعه پزشکی با استقرار تیم های واکسیناسیون و همکاری آستان قدس رضوی،  طرح واکسیناسیون ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه ای شهر مشهد را آغاز کرده است.
وی در خصوص رفع کمبود داروهای کرونایی در استان نیز گفت: هم اکنون از نظر دسترسی به رمدسیویر مشکلی نداریم که بناست داروخانه های توزیع این دارو نیز افزایش یابد و در خصوص داروی فاویپیراویر نیز امروز محموله آن در حال توزیع است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.  

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۴۶۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند و شمار قربانیان این ویروس در کشور تاکنون به ۹۷ هزار و ۲۰۸ نفر رسیده است.

در این مدت  ۲۹ هزار و ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۱۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۵ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون ۷۰۰ هزار و ۸۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha