ملاک اصلی بررسی وزرای پیشنهادی به مجلس شایستگی است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملاک اصلی بررسی وزرای پیشنهادی دولت انقلابی ایران قوی، شایستگی آنها در پذیرفتن سکانداری وزارتخانه‌ها خواهد بود.

«علی رضایی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دولت جدید ایران قوی، با اشاره به اینکه مجلس با حساسیتی بالا صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کند، گفت: شرایط فعلی کشور بسیار حساس بوده و انتخاب وزرا در این مقطع از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تشکیل دولت انقلابی و مردمی استقبال کردند اما در بررسی صلاحیت همه وزرای پیشنهادی با دقت‌نظر، عمل خواهد شد و مجلس به شایستگی وزرا رای می‌دهد.

وی افزود: مردم با امید به اینکه دولت انقلابی مشکلات فعلی را حل می‌کند، در ۲۸ خرداد پای صندوق‌های رای آمدند و اکنون کابینه‌ای باید برنامه‌های دولت سیزدهم را اجرائی کند که افرادی توانمند در آن حضور داشته باشند و مجلس یازدهم این موضوع را به خوبی درک کرده و با دقت‌نظر صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کند.

رضایی ادامه داد: مجلس یازدهم از زمانی که کار خود را آغاز کرده، اقدامات نظارتی و تقنینی مهمی را برای بهبود معیشت مردم انجام داده و اکنون با انتخاب دولت سیزدهم، امید است که در سایه تعامل دولت و مجلس انقلابی رفع مشکلات معیشتی مردم با سرعت بیشتری انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه مناطق کم‌برخوردار و محروم باید اولویت دولت سیزدهم باشد. امیدواریم مشکلات حوزه انتخابیه اینجانب نیز در دولت جناب آقای رئیسی مرتفع شود؛ از جمله مشکلات مردم در استان کرمانشاه به‌خصوص شرق این استان، عدم امکان اشتغال جوانان، موانع تولید و کسب و کار است که رفع این مشکلات نیازمند تدبیر و تلاش مسئولان است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه فهرست اسامی وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را در نامه رسمی به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در جلسه علنی امروز ۳۰ مردادماه در مجلس آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha