ساداتی‌نژاد به وزارت جهاد کشاورزی اشراف کامل دارد
سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم

کاشان - ایرنا - رییس دانشگاه پیام‌نور آران و بیدگل با تاکید بر اشراف کامل وزیر پیشنهادی کشاورزی دولت سیزدهم به این حوزه گفت: سیدجواد ساداتی‌نژاد که از سوی رییس جمهوری برای کسب رای اعتماد نمایندگان به مجلس شورای معرفی شده دارای تحصیلات مرتبط است و به حوزه مربوطه اشراف کامل دارد.

محمدجواد مهدوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مدرک دکترای وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در رشته مهندسی هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو افزود: ساداتی‌نژاد اکنون رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و از معدود وزیران پیشنهادی دارای تحصیلات آکادمیک (دانشگاهی) در زمینه مرتبط با امور وزارتخانه پیشنهادی است.

وی، اقدام برای اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی و طرح‌های حفظ زمین‌های زراعی و باغ‌های کشور، تشکیل شورای عالی آب کشور، تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را از اقدام‌های رییس کمیسیون کشاورزی در ۲ سال فعالیت وی برشمرد.

رییس دانشگاه پیام نور آران و بیدگل با تاکید بر اینکه شرط مدیریت موفق در یک زمینه، تنها آگاهی از اصول مدیریتی نیست، بلکه اشراف کامل به موضوع‌ها و معضلات نیز از دیگر موارد است، اظهار داشت: ساداتی‌نژاد در بحران‌های به وجود آمده برای گوشت، مرغ، نهاده‌های دامی و آب با سفر به بیشتر استان‌های کشور و شناسایی بیش از ۲۵ مورد نظارت میدانی، نقاط قوت و ضعف و اشراف کامل نسبت به مسایل و تمامی موضوع‌ها برنامه علمی و مدون تهیه کرد که با قرار گرفتن در جایگاه وزیر جهاد کشاورزی، امکان اجرایی شدن این برنامه‌ها را دارد.

مهدوی، تجربه چند ساله فعالیت ساداتی‌نژاد در کمیسیون کشاورزی مجلس با توجه به رصد مشکلات این بخش و قانون‌گذاری‌های حوزه کشاورزی را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: نگاه به این دوره و تجربه‌های ارزشمند با سفرهای پرتعداد به مناطق مختلف کشور و آشنایی نزدیک با مشکلات هر منطقه، امید و پویایی دوره وزارتی با آگاهی مطلوب از مشکلات موجود را نوید می‌دهد و می‌تواند مزیت ویژه وزیر پیشنهادی کشاورزی برای تصدی این مسوولیت شود.

وی تصریح کرد: تعامل گسترده وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با طیف‌های سیاسی موجود کشور که منتج به تعامل و همکاری با سایر افراد به تناسب تخصص و صرف نظر از گرایش سیاسی آنها می‌شود از دیگر محاسن ساداتی‌نژاد است.

به گفته وی، حتی با نگاهی به سوابق مدیریتی و اجرایی وزیر پیشنهادی کشاورزی می‌توان دریافت که افزون بر ۹۰ درصد مسوولیت‌های وی در حوزه تخصصی منابع طبیعی و کشاورزی بوده است.

رییس دانشگاه پیام نور آران و بیدگل عضویت در اداره جهاد سازندگی به عنوان معاون اداره آبخیزداری و مجری چندین پروژه بخش سیلاب و آبخیزداری در کاشان، کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست صندوق پژوهشگران و فناوران ریاست جمهوری، شورای تحقیقات آب کشور، دبیر کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی شورای عالی عتف (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، هیات ممیزه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و هیات ممیزه سازمان ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی، سردبیری نشریه علمی پژوهشی اکوهیدرولوژی دانشگاه تهران و رییس فراکسیون آب در مجلس دهم را از جمله مسوولیت‌های وزیر پیشنهادی کشاورزی در حوزه تخصصی منابع طبیعی و کشاورزی برشمرد.

مهدوی، لزوم تبیین برخی موارد و اطلاع‌رسانی به شهروندان در مورد وزیر پیشنهادی کشاورزی را به عنوان نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل یادآور شد: یک سوال ‌و نگرانی مردم این حوزه انتخابیه تکلیف نمایندگی ۲ شهرستان با احتساب شروع دولت جدید از اول شهریور امسال تا  انتخابات بعد و کمتر از دو سال تا شروع مجلس بعدی است که آیا منطقه کاشان بدون نماینده باقی خواهد ماند؟

وی در پاسخ به این سووال با توجه به شناخت خود از دکتر ساداتی‌نژاد و دغدغه‌مندی وی برای اعتماد و رای مردم کاشان در مدت چهار سال که با مطرح شدن گزینه وزارت و یا عضوی از کابینه مخالفت کرد افزود: وی با درخواست رییس جمهوری و تعامل و تعهد ایجاد شده به حضور در کابینه پاسخ مثبت داد.

مهدوی تصریح کرد: ساداتی‌نژاد به اذعان همفکران و گروه‌های سیاسی موافق و مخالف وی، در طول دوره نمایندگی کاشان و آران و بیدگل بیشترین تلاش و فعالیت را در زمینه حوزه انتخابیه انجام داده و بیشتر وعده‌های دوران انتخابات را به عمل تبدیل کرده است.

رییس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پبشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha