۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84437510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استفاده از ماسک در اشنویه به کمتر از ۲۰ درصد رسید

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
کد خبر: 84437510
 استفاده از ماسک در اشنویه به کمتر از ۲۰ درصد رسید

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه‌های گذشته به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافته و هم اکنون بیشتر مردم از اقلام بهداشتی و مقابله ای استفاده نمی‌کنند.

حسین زرزا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار نگرانی از عادی انگاری به وجود آمده در جامعه افزود: طی هفته‌های گذشته، روند صعودی مبتلایان به کرونا در این شهرستان آغاز شده و بی‌توجهی به هشدارهای کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تجمع و مراسم‌ خانوادگی افزایش یافته است.

وی افزود: ماسک همچنان یکی از عوامل اصلی کاهش انتقال ویروس کرونا در جامعه است و همه مردم برای پیشگیری از این بیماری باید ضمن رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی از آن استفاده کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۲ هزار و ۹۳۶ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده است که هزار و ۵۴۴ نفر مرد و هزار و ۳۹۲ نفر از آنان زن و ۸۷۱ نفر را روستاییان و ۲ هزار و ۶۵ نفر را نیز ساکنان شهر تشکیل می دهند.

زرزا، شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری را نیز تاکنون ۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هشت نفر در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان بستری ‌و در شرایط نامساعد قرار دارند.

وی اظهار داشت: تداوم کاهش استفاده شهروندان از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث افزایش تعداد مبتلایان شده و سبب تغییر وضعیت شهرستان می‌شود.

اشنویه با ۷۵ هزار جمعیت هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha