۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84437599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ تیم بهداشتی بر هیات‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری نظارت دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۲۵ تیم تخصصی مسئولیت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیات‌های مذهبی استان را برعهده دارد که در این نظارت‌ها مسوولان و همیاران سلامت هیات‌های مذهبی نیز مشارکت دارند.

بهمن بنایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی استان نیازمند تلاش و مشارکت بیشتری است، گفت: برای رسیدن به سطح مطلوب نظارت بازرسان تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از هیات‌ها نسبت به رعایت شیوه‌نامه عزارداری ماه محرم در دوران شیوع کرونا اهتمام لازم را دارند و انتظار است هیات‌های دیگر نیز در این خصوص توجه شایسته‌ای داشته باشند. 

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با توجه به تصویب محدودیت‌های سختگیرانه در سطح ستاد ملی، نظارت بر هیات‌های مذهبی به ویژه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید می‌شود تا از این طریق بتوان در حفظ سلامتی عزاداران پرشور و جلوگیری از شیوع کرونا در این مراسم‌ها اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری سال گذشته ۸۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر از سوی هیات‌های مذهبی استان رعایت شد.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

هم‌اینک تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی این استان تکمیل شده و بیمارستان صحرایی برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha