۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84438140
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شمار بیماران بستری کووید۱۹ در گیلان از مرز ٢ هزار نفر گذشت

رشت - ایرنا - طبق گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان شمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های گیلان از مرز ٢ هزار نفر عبور کرد که این نشانگر تداوم سیر صعودی بیماری در این استان است.

به گزارش ایرنا، آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا از اوایل تیرماه گذشته هر روز بیشتر می شود تا جایی که آمار بستری ها در این مدت بیش از هشت برابر شده است.

بیمارستان های استان گیلان مملو از بیماران کووید۱۹ است، بیمارانی که یا خود به شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری از ویروس کشنده کرونا پایبند نبودند یا اینکه این ویروس را از اطرافیانشان به دلیل عدم توجه آنان به پروتکل های بهداشتی دریافت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز یکشنبه گفت: هم اکنون ٢ هزار و ٢٩ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ٣٩٠ نفر از این بیماران وخیم و بوده تحت مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

دکتر انوش دهنادی مقدم اظهار داشت: آمارها و روند صعودی بیماری نشانگر این است که با وجود تذکرات و هشدارها متاسفانه توجه به پروتکل های بهداشتی توسط مردم همچنان پایین است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مردم به شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از مسافرت بیان داشت: با توجه به اینکه در همه استان ها ظرفیت های درمانی محدود است از مردم تقاضا می شود که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، در خانه بمانند، مسافرت نروند، در مهمانی ها شرکت نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مشاهده ابتلای خانوادگی به بیماری کووید ١٩ افزود: پرهیز از دورهمی های خانوادگی باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا از انتشار و انتقال بیماری جلوگیری شود،

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه گذشته منتشر شد، رنگ قرمز «خیلی پرخطر کرونایی» تمام شهرستان‌های گیلان ثابت ماند.

بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک، ۱۷ شهرستان استان گیلان شامل رشت ، خمام، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر، تالش ، رودسر، رودبار، بندانزلی ، آستارا ،  لنگرود، ماسال، فومن و املش به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز هستند.

تغییر رنگ شهرستان های گیلان تقریبا از یک ماه و نیم گذشته تاکنون با افزایش بیماران مبتلا به کووید ١٩ به سمت قرمز پیش رفت و از هفته گذشته همه شهرستان های این استان قرمز شدند، کارشناسان بهداشتی گیلان رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را مهمترین راهکار برای کاهش آمار بیماران مبتلا به بیماری کووید ١٩ و تغییر رنگ شهرستان های استان ار قرمز به سمت نارنجی و زرد عنوان می کنند.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی تنفس معمولی انتشار می یابد بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کرونا در دنیا  تاکنون شش جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما دلتا و لامبدا واتا داشته و دلتا یکی از  نسخه های جهش یافته این ویروس است، به گفته متخصصان سویه دلتا حداقل ۲ تا سه برابر نسبت به سویه‌ ووهان مسری‌ تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha